Nya skor

Var förbi på Skopunkten och det resulterade i tre par nya skor.

Första paret,  platta vardagsskor.



Andra paret, fodrade gummistövlar.



Tredje paret, finskor.



Nöjd!
Har använt alla utom stövlarna men känner jag Östersund rätt så kommer det inte dröja länge.

PS. I morgon flyttar vi!

Snart

I övermorgon flyttar vi!!

Bland annat lite mer om Åre

Tänkte skriva lite mer om vad som hände i Åre.
Det var några riktigt sköna dagar. Lägenheten var ju som sagt fatastiskt fin så det gick ingen som helst nöd på oss. Kvällen när vi kom fram gick vi ut och åt på Broken. Åt alldeles för mycket pasta och hade ont i magen resten av kvällen.  Men gott var det. När vi kom hem och gick och lade oss hade Sune lämnat en liten pressent under kudden som uppskattades väldigt mycket.
Dagen efter var det Sunes födelsedag och han, Anna Lena och Henke drog ut och spelade golf. Jag, Karin och Joel roade oss oss själva med bad och relax och en sväng på "stan". på kvällen gick vi ut och åt på En liten Krog. Maten var super. Dagen efter det var det ju bara att åka hem men vi tog turistvägen och besökte både Åre chokladfabrik och Ristafallet. Allt som allt, några väldigt bra dagar.


När vi kom hem så gick vi och åt lunch på den indiska restaurangen i stan, Goa. Jag jobbade åt den förra ägaren ett par gånger så nu när vi kom dit så undrade han om jag kunde tänka mig att jobba där någon gång, tex samma kväll. Så det gjorde jag. Det gick bra och han sa att han skulle höra av sig när han behövde hjälp nästa gång. Vill ju inte ha det som extrajobb men känner jag för det så kan jag ju passa på och jobba när han hör av sig. Man får ju grymt käk där i alla fall!

Igår var det dax för Mats 30-års kalas. Kom i stämmning direkt på förmiddagen då vi handlade på Coop och de hade dragit dit ett storband. detta reulterade i att folk spontandansade och sjöng i gångarna i affären. Mycket trevligt tycker jag.



Sedan gjorde vi oss i ordning, jag drack en massa mojitos, gick på Älgen och drack en drink och drog ut till Hägragården i Dvärsätt. Vi blev uppdelade i lag,  men jag kände en tjej i mitt lag så det var lugnt, och så gick vi en tipspromenad. Jag kunde inte en enda fråga men otroligt nog så vann vi. Har ett kinderägg som bevis. Sedan åt och dansade hela kvällen tills jag var så trött att jag knappt kunde stå.

Min ros!

Min ros slog ut medan vi var borta!!!
Alla som känner mig vet att jag är helt värdelös med växter. Jag dödar allt. Jag har några riktiga ökenväxter som jag lyckats hålla vid liv men that's it.
Blev därför väldigt nervös när jag fick en rosenbuske av Tompa och Sara. Den var full av rosor och knoppar men mycket riktigt så hade jag dödat allt inom några dagar. Men jag tog nya tag och gav inte upp och efter ett par veckor kom det två nya knoppar och medan vi var i Åre slog en av dem ut. Jag är så nöjd med mig själv!


Åre

Sitter i världens finaste lägenhet nu. Proppmätt och laddar inför en hel dag med bad, finmiddag och mojito. Grymt!

Om ett par timmar...

... drar jag till Åre!!! Sune fyller 60 på torsdag så det ska firas med några sköna dagar i Åre. jag lär väl mobiluppdatera lite kan jag tänka.

Flyttkort

Fick lite ritlust häromdagen och det resulterade i ett flyttkort.



Vissa av er har kanske sån tur att det kommer ett riktigt i brevlådan... kanske.

Coolt som fan!

Enligt nya uppgifter så ska våran design av moderna kort finnas på framsidan av boken de ska vara i. På framsidan! Det är STORT!
Ett reportage ska ju även vara med i nästa nummer av Bröllopsguiden som kommer ut den 1 september.



Ny färg

Idag var jag till frissan.. igen.
Den här gången var det dags att få lite ny färg. Jag visste bara att jag ville ha något nytt och så sa jag att det skulle se naturligt ut, i övrigt fick hon fria händer.
Det blev nytt men jag vet inte hur naturligt det ser ut. Jättemörkt hår med ljusa slingor?
Jag har inte bestämt mig för om jag tycker att det är snyggt eller inte än. Det är ju lätt att fixa om jag känner att jag inte vill ha det. Bara en mörk toning över så är det ju klart. men det sura är ju att jag då kommer att ha spenderat över 600kr på att ha samma mörka färg som jag spenderat månader med att få bort. Fan, jag får helt enkelt se till att börja gilla slingorna.

Innan, om ni redan glömt hur det såg ut:


Efter:


Lite mörkare i luggen och runt ansiktet

Inglorious Basterds

SE DEN! NU!



Jag har det bra jag.

Det har då inte gått någon nöd på mig de senaste dagarna. Igår blev jag bjuden till Malin Gradin på jordgubbar och glass. De har inte blivit utskrivna från sjukan än men får bo hemma nu i alla fall. Fick träffa Biffen också, det var länge sedan. I dag efter jobbet stack jag hem och hämtade en vinflaska och tog bussen hem till Meeri. Där bjöds det på chili under majsbrödstäcke. Fy tusan vad det var gott. Om du läser detta Meeri så vill jag bara säga att jag måste få receptet. Meeris kompis Catalina var där också. Hon var jättetrevlig. Vi satt och pratade, drack vin, drack te och myste på balkongen. Det var även där Meeri odlade de goda körsbärstomaterna man ser på bilden. Jag fick även prova hennes spikmatta och tro det eller ej så var jag faktiskt helt groggy när jag klät upp. Mysko känsla. Vet inte heller om det var den eller glaset vin som gjorde att jag blev av med huvudvärken jag haft i två dygn, men borta är den tack och lov. Nu ska jag läsa lite bok och sova.

Middagsbjudning

I dag har varit en kämpig dag. Jag orkar inte gå in på det närmare men det handlade om att vi inte fick hyra ut i andra hand, men nu är allt löst. Åsa uppmuntrade mig då med att bjuda på middag. Jag fick lax med potatis och spenat.. och vin :) Det var så himla gott! Och ja, jag vet att det inte ser så gott ut på bild, men det är inte så lätt med mobilkameran. Therese och Kristine kom förbi och vi bestämde nytt datum för nästa junta. Therese stannade kvar en stund och vi åt lite kaka och drack te. Efter en promenad hem sitter jag åter igen och tittar på kartonger som är packade och kartonger som behöver packas. I morgon ska jag ta ett till ryck tror jag. Garderoben behöver verkligen rensas.

Nu var det klippt

Och så var det klart. Tog "bara" tre timmar. Men det är så himla skönt när det väl är gjort! Nu ska jag bara bestämma om jag ska färga på salong eller om jag ska göra det själv. Har precis ätit en skum middag. Henke är ju i härnösand och vi måste försöka äta ur frysen och kylen. Jag gillar inte bara att samla saker utan mat också. I dag blev det corn med couscous, broccoli, blandade grönsaker, ajvar. Det fungerade. Det blir aldrig jättekulinariskt när Henke är borta. Ikväll ska jag till Evelina och titta på film. Blir mysigt.

Under


Frisörbesök

Nu är det äntligen dags! Jag ska klippa mig! Som jag har längtat. Men det är ju inte direkt gratis så jag har varit tvungen att vänta tills jag fyllde år och fick lite kosing. Detta är alltså förebilden och jag hoppas att jag kan bidra med både en under- och efterbild.

Att flytta

Men shit asså. Packa tar tid det. Jag visste att jag hade mycket skit, men att jag hade så mycket som inte var skit hade jag ingen aning om. Såååå mycket att packa.
Igår gjorde vi förråden. Det var där skiten fanns. Proppfullt med prylar och...

PANT! Vi har varit enormt lata de senaste fem åren och knappt pantat eller tagit något till glasåtervinningen. Detta är resultatet. Vi ska låna bil ikväll och köra iväg allt. Första hyran i lägenheten borde vara klar. Eller kanske en platt-tv. Har sakta börjat inse att projektorn inte kommer att fungera i nya vardagsrummet. Snedtak så det förslår. Måste därför köpa en ny tv, men vi har inte råd. Eller rättare sagt, hade inte råd innan vi hittade en förmögenhet i svarta sopsäckar i förrådet.

Innan rensning:


Efter:


Efter vi var klara unnade vi oss att gå på Dalwhinnies och äta pasta. Det var fantastiskt. Första gången jag åt upp allt och fortfarande kände att jag hade kunnat få i mig lite till. Man blir hungrig av att städa och att inte äta någonting under tiden.

Idag var det dags att ta sig an köket. Det tog heeeela dagen. Jag trodde absolut inte att det skulle ta så lång tid men... nu är de två värsta ställena avklarade och det är väldigt skönt.
I morgon åker Henke alltså till Härnösand och jag får pula på själv här hemma. Bo bland lådor. Phu. Vi har dessutom i ivern packat ner alldeles för mycket saker så vi har lite ont om saker att äta på och tillaga i. Men det får väl lösa sig.



Och det här är kartongerna med sakerna bara från köket. Tänk då när vi packat allt.


Hahahaha vad mätt jag är!

Men dra mig baklänges vad god mat jag fick!
Jag och en tjej på Älgen fick en överasknings-special-middag som bestod av pasta med räksås. Och inte vanliga fjanträkor utan rejäla monsterräkor. Så nöjd :) Satt kvar och pratade ett tag och när jag kom hem hade Kaxa lagt en enorm kräka på mattan. Nu ska Vanish verkligen få göra skäl för sitt namn.
Nu ska jag bara sitta i soffan och vara mätt och nöjd. Och gruva mig inför helgen då rensandet och packandet sätter igång.


Det får väl duga..

Skulle egentligen jobba på Älgen ikväll. Cyklade ner från kontoret och tänkte att det var lika bra att titta in och höra om arbetstiderna fortfarande var desamma. Ofta ringer de en timme innan och undrar om jag kan komma in på en gång eller liknande och då hinner jag ju inte äta eller förbereda mig. Nu visade det sig att de inte behövde hjälp längre... och skulle ringa mig halv sju. Jag skulle börja halv sju. Tur att jag åkte dit.
Istället för jobb blev jag erbjuden middag, så nu sitter jag och väntar på att de ska ringa och säga att maten står på bordet. Lovely!
Ibland har man tur. Henke spelar golf så jag hade blivit tvungen att äta rester själv om jag inte hade blivit bjuden på restaurangkäk.

Guess what...



Hit flyttar vi om tre veckor!

Martins bror Johan bor här (Optand) och när vi var där med Martin frågade jag skämtsamt om de verkligen behövde hela det där huset själva och om de inte kunde tänka sig att hyra ut en del till oss. Det visade sig då att övervåningen faktiskt bestod av två lägenheter varav den ena precis skulle bli ledig. Efter lite samtal hit och dit så blev det klart ikväll. Lägenheten är våran!
Det löste sig även så bra att hans och Martins syster Lisa behövde en lägenhet så hon kommer att hyra våran lägenhet i andra hand. Ibland vill ödet en väl. Det stämmer till och med så bra att mitt Friskis kort går ut den tredje. Lite sorgligt att sluta där men det blir för långt att åka dit flera gånger i veckan. De andra gymmen i stan är dock lite för dyra för oss så vi har en annan plan... i garaget har de nämligen ett gym som Henke kan träna i och jag tänkte ge den fantastiska världen av träningsvideos en chans. Vore toppen om det fungerade men jag tror tyvärr att vi inte kommer att ha självdisciplinen för att det ska gå.
Nu har vi alltså tre veckor på oss att rensa och packa ihop all skit vi äger och det kommer att bli tight. Henke är i Härnösand en hel vecka. En halv vecka är vi i Åre och sedan har vi en fest vi ska på som kommer att stjäla en hel kväll/natt och, om jag inte misstar mig, även en halv bakisdag.
Det kommer att bli tufft, men tusan vad kul det kommer att bli!!

PS. De har badtunna!!!!!

Utsikten från balkongen



Vilken helg

Det har inte varit en lugn stund hittills den här helgen! Det har inte heller varit en normal stund den här helgen.
I fredags fixade Martin en omgjord bubbla som vi åkte på bilbingo i. Det var  jag, Åsa, Martin, Martins syster Lisa och Malin Gradin som drog ut till Vitgården i Brunflo. Och oj, vad vi spelade bingo. Det finns inte mycket tid för annat när man är där. Bricka efter bricka och nummer efter nummer dras och det gäller att man har full fokus hela tiden. Vi blev hyschade några gånger då vi bröt mot reglerna och... pratade. Men vädret var toppen och det var kul att hitta på något nytt.


Sedan spenderades kvällen med att åka runt och cruisa i stan och avsluta det hela med ett Happy Meal på McDonalds.

När Lördagen kom så var det ju lika bra att fortsätta det hela i motorernas tecken. Alltså... Dragracing. Martin lurade med oss på denna bisarra sport och det spenderades fem timmar på området.

Vi tog en paus innan gatbilsracet och åkte till Martins brorsa i Optand och grillade.

Där fanns även den här sötnosen. Alfred.



På kvällen gick jag, Åsa, Kalle och Bobo ut och drack ett glas vin på Teater Baren.

Idag hade jag, Åsa och Kalle tänkt att åka till Rödön och äta frukost på Byhuset men det blev vi snuvade på. De öppnade inte förän tolv. Sedan åkte vi till alla fik i hela stan och det fanns inte ett enda som öppnade före elva. det slutade med att vi fick sitta och vänta utanför Paus tills de slog upp dörrarna.

We made fire

Idag är det fint väder! Jag är så glad! Jag och Åsa tog en kortdag och åkte till Önsjön med Henke och Kaxa. Så härligt att äntligen få lite sommar igen. Nu sitter jag på Åsas och Kalles innergård och ska till att grilla. Jag och Åsa är ansvariga. Efter en knagglig start har vi nu skapat en praktfull eld som förhoppningsvis ger oss superbra kol. Det har vi förtjänat.

Stråket

Stråket kom och stråket gick och detta är vad som hände.

Fredag:
Kalles stockholmspolare kom på besök, det gick vilt till.







Och så en film som sammanfattar hela fredagen. Tack för den Tobbe.



Lördag:
Kräftskiva hos Cissi i Ope.


Söndag:
Den nyktra dagen.
Var barnvakt åt Ted och Martins dotter Klara. Vi åt pannkakor, lekte hundar och tittade på film. Tog inte ett enda kort men hade några från min kusins fördelsedagskalas några dagar tidigare så ni får dem istället.


Måndag:
Åkte till Johannas stuga för att grilla och övernatta


Tisdag:
Skulle ta det lugnt men det var fint väder så jag gick ut med Åsa.



Onsdag:
Tjaa, stråket-onsdagen. Vad annat än fest.


Sedan var ju stråket slut.. men inte festandet.
Skulle ju inte på Yran men Johanna Lisspers hade ordnat en fest som vi inte kunde missa. Jag, Karin och Åsa gick dit. När alla drog på Yran stannade jag och Karin kvar. Städade baksidan, drack lite slattar och skapade vacker musik.


Festen slutade inte där utan fortsatte på Ärtvägen. Jag, Karin, Kaxa och en fickplunta med Pina Colada.

Sedan dess har jag dock inte druckit.
Jag har dock firat min födelsedag. Nu är jag gammal på riktigt.


Oj,oj. det här inlägget har tagit helt sinnessjukt lång tid. Nu får det vara nog. Skriver om zoobesök osv senare. Nu ska jag titta på So You Think You Can Dance och känna mig nöjd med att ha skapat världens längsta blogginlägg.

Onödig stress

Var så mycket skulle hinna med idag efter jobbet. Jag skulle hämta ut ett symönster jag hade beställt, handla till maten, laga maten som ska ätas ikväll, fika innan träning, byta om och cykla till Friskis. Stressad som tusan började jag ta mig an alla uppgifterna. Det resulterade i att jag kom på Friskis 35 min tidigt. Så kan det gå. Tack och lov för internet i mobilen och johannas snälla moster som höll mig lite sällskap. Efter träningen ska jag äta och träffa Åsa för en kopp te på stan så stråketuppdateringen dröjer nog ännu några dagar. Men det är ju härligt att man har så mycket att göra att man inte har tid att blogga. Nu ska jag träna!

Att skeda

Idag klockan två vill jag att ALLA beger sig till Österängsparken för att vara med i världsrekordsförsöket i att skeda.
Liggvänliga kläder rekomenderas.

PS. Jag kommer inom en snar framtid uppdatera med allt som skett under stråket. En nykter dag lyckades jag skrapa ihop i alla fall.

RSS 2.0