Fax också, vi köpte fel gardiner!

Jävla skitdator!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hade precis skrivit ett långt inlägg om min dag men det bestämde sig datan för att äta upp. Kul. Kul dator.

Ja, det är väl bara att börja om men var beredda på att jag kommer att skriva det argt och beydligt mer kortfattat.
Behövde nya gardiner eftersom vi haft julgardinerna uppe i både vardagsrum och kök i femtioelva år. Gick på Hemtex som till våran förvåning hade rea. Köpte gardiner till vardagsrummet men eftersom vi aldrig lär oss någonting av våra tidigare misstag så var det fel längd... igen. Den här gången var de hela fem decimeter långa. Satte upp en av längderna i köket i stället, får väl lämna tillbaka den andra. Fuck.


Gardiner och lite nya lyktor. Lykthistorien (för det fanns en) blev bortredigerad i den här andra versionen.

Big news!!!!!!!!!! Jag och Henke har blivit med.........................................................fax.


Så hädan efter kan ni, förutom att ringa, faxa oss på vårat hemnummer! Viktigt!

Harrys eller Larrys?

Igår hade vi från Älgen en liten jobbträff och gick ut och åt buffé på Mark Twain. Det var riktigt trevligt och den här gången kom det faktiskt fler än två. Det var till och med så att det var TRÅNGT runt bordet. Härligt, precis som det SKA vara! Jag lyckades dessutom med bedriften att ragga med mig en av tjejerna på gratis Friskis i maj. Har ju känt mig lite ensam sedan Sandra flyttade. I maj är det nämligen 30 år sedan det första Friskispasset hölls och det firas med gratis träning för alla med kuponger. Jag har massor eftersom de kommer gratis i Friskispressen och friskispressen delas ut gratis. Är det någon mer som skulle vilja styra upp sitt träningsliv (tyvärr) lite för sent för att det ska hinna märkas till sommaren så kan ni ju höra av er, I´ve got what you need.
Jag hade med mig kameran men glömde självklart att ta några kort så när vi masade oss därifrån ringde jag Henke så vi kunde gå och dokumentera nya stället Harrys!
Jag tänkte i min enfalld att det skulle se ungefär lika ut som när O´Learys huserade i lokalerna. Det har ju ungefär samma image så det var väl bara att plocka bort alla tavlor och hänga upp en ny skylt tänkte jag... men icke. Harrys är flott! Kristallkronor och parkettgolv. Kan tänkas att man kommer att hänga där vid några fler tillfällen.


Samkväm i tunna

Så var det gjort igen. När man väl badat isvak går det tydligen inte att sluta. För 50 kr så kan man bada tunna, basta och bada isvak med ett gäng främlingar på tisdagar och torsdagar mellan fyra och sju. Grejt tänkte vi och släpade med oss en Tomas och gick dit.
Det var minst lika bra som vi kom ihåg fast så här på dagtid fick man inte ta med sig alkohol vilket såklart var lite synd.


Efter badkalaset mötte vi upp med badkrukan Sara och gick på Bishops Arms och käkade. Trevligt, trevligt!

Ister i band

image296
Vi är nog de enda i våran ålder som äter saker som isterband och leverbiff. Säg emot mig om jag har fel.


Kaxa gick inte heller helt lottlös utan fick en smaskig benknota att tugga på. Rätt ska vara rätt!

Vårat nyttiga liv går sådär... tydligen

image294

De funka

image292

Hjärtscones in the making

image291
Ikväll ska det tittas på tv och ätas scones i form av hjärtan... hoppas jag.
Åsa och Evelina ska titta förbi och då behöver man ju något att knapra på. Det är bara det att nu ska jag iväg och träna och kommer inte att stoppa in de i ugnen förrän om två timmar. Vet inte om de små deghjärtana kommer att må så bra då. Tanken var i alla fall god. Håller er uppdaterade om hur detta lilla experiment slutade.

Lite blandat

Lite bilder från när Ted gästade oss


När man karatesparkat snö en hel dag är det väldigt skönt att få lite fika.


Vad lagar man om man försöker ta titeln "världens bästa moster"? Pannkaka såklart!


Kvällsmys i soffan med välling och tecknad film.
Nu till något annat... var på och käkade "After Work buffé" Har blivit riktigt bra där sedan de flyttade.



Och nu till något h e l t annat.
Jag har hört att de personer som anses vara de mest attraktiva har ansiktshalvor som ser likadana ut. Jag vet att mina halvor inte ser lika ut men om de hade varit lika hade jag varit snyggare då??!! Med lite hjälp av Photoshop försökte jag lista ut svaret..


Jenny           Höger-Jenny         Vänster-Jenny

Ted

Malin kom hem och hälsade på... Peter i Åre, och det betyder ju att vi får vara barnvakt!
Jag, Henke och pappa fick dela på uppgiften. Första kvällen var våran och det gick jättebra eftersom han är världens snällaste kille!!! Sedan hade pappa honom en dag och sedan kom Malin hem en sväng för att fira sin födelsedag.
Det blev snögubbebygge (eller rättare sagt, Henke byggde och Ted förstörde) och bilmattekörande för hela slanten.


Jag var tårtansvarig och gav ordet överdekorerad ett ansikte. Henke var och sålde bingolotter och kom hem lite senare än jag trodde, så... jag fortsatte att dekorera tills han kom hem och satte stopp för mig.
Den blev väldigt uppskattad i alla fall, har aldrig sett en sån liten kille sleva i sig så fort.


Idag så har pappa honom men ska snart komma och lämna honom här. Sedan kommer Malin förbi med tåget från Åre och hämtar upp honom kl sju och åker hem till Örebro =(

RSS 2.0