God mat och barnfri kväll

Nu har det åter igen gått lite tid mellan mina blogginlägg. Jag är kass, jag vet!
Det som har hänt är följande:
Fredag - Middag hos pappsen. Lyx. Entrecote med pommes och kryddsmör. Det var helt sjukt gott. De smakade verkligen kött och det var längesedan jag åt kött som smakade kött. Antingen har jag ätit fläskkött som knappt borde räknas som kött för det smakar ju nästan ingenting eller så har jag ätit kött som har blivit marinerat och kryddat tills det är det ända det smakar.
Lördag - Sune fyllde år på fredagen så vi blev utbjudna på middag på Loftet. Vi brukar gå på Simon och Victor när han fyller år men i år blev det Loftet. Simon och Victor har bytt ägare plus att Loftet kändes lite mer barnvänligt. Och det behövdes för lillgumsan var inte på sitt soligaste humör. Henke tog första passet och bar omkring henne ute i trapphuset för att inte störa de andra gästerna. De fick värma på hans mat medan vi andra njöt av måltiden. Sedan tog vi alla en "kånka-på-bebisen-runda". Men trevligt var det ändå, och gott! jag fick dessutom njuta av nästan ett helt glas vin! Tyckte att det var på tiden. Vi flaskmatar ju två gånger per dygn så då passade vi på att ta en av de gångernna under middagen.
Söndag - Vi hade barnvakt för första gången!! Sune och Anna-Lena passade Eva medan jag och Henke åkte på bio. Vi såg Inception och den var SUPER! Lite Matrixliknande. Eva hade varit snäll under hela kvällen så det betyde ju att vi kanske kan göra om det någongång i framtiden.
Idag - har jag jobbat igen. Eva skötte sig bättre den här gången och lät mig jobba lite i alla fall.



Jag kan greppa!

Vet inte hur medvetet det är men de här prylarna var minsann väldigt roliga att dra i. Vill passa på att meddela att de skitiga naglarna beror på stämpelfärgen vi använde för att göra hand- och fotavtryck, inte för att hon har mekat eller påtat i trädgården.


Första jobbdagen

Igår tog vi det bara lungt, var hemma hela dagen. Tog dock en timmes promenad i höst(!)rusket. Igår och idag har det verkligen varit höstväder. Riktigt blött och blåsigt. Men jag lyssnar på sommarpratare när jag är ute och går och de håller på i en timma så det är ju bara att knata på.
Idag har vi dock varit betydligt aktivare. Vi har jobbat! Eller jobbat och jobbat. Vi var på jobbet och försökte göra någon nytta. Det var dock inte så lätt. Eva kunde inte riktigt komma till ro på det där nya, konstiga och bullriga stället så effektiviteten blev "lite" lidande. Hon fick dock ett jättefint babygym av alla i huset som hon roade sig med ett bra tag. Eftersom hon knappt sovit på hela dagen så blev eftermiddagen lite småknasig också. Hon var så jättetrött och somnade i min famn flera gånger men så fort jag lade ner henne så vaknade hon efter ett par minuter. Det resulterade i att jag satt med  henne sovandes i famnen i x antal timmar. Nu sover hon i alla fall sött i sin säng och vi får hoppas att hon följer sin nya trend med att sova sju timmar i sträck.



Fika i Brunflo

Idag var dagens projekt fika i Brunflo. En gammal arbetskompis från Älgen fick barn typ tre veckor innan mig så vi tyckte att det var dags för lite barnvagnsfika. Tiden flög iväg och helt plötsligt hade hela dagen gått och det var dags att masa sig hem och fixa middag. Karro ska byta föräldragrupp så hon hamnar i våran grupp. Det blir ju skitbra. Ett par från gruppen fick barn så sent att de inte längra ska vara med i vårat gäng så det fanns en öppning. Hon känner både mig och Madde så det passar ju utmärkt. Inte förän i mitten av september sätter träffarna igång så jag tror nog att vi kommer att träffas på eget initiativ några gånger innan dess.


Länge sedan sist

Jag vet att jag varit jättedålig på att blogga och jag lovar att jag ska försöka bli bättre. Anledningen till att jag bloggar är ju för att kunna se tillbaka och läsa vad man gjort, som en dagbok. Och det är ju den här perioden av livet som kanske är roligast att gå tillbaka och läsa om. Jag ska också försöka att inte försköna allt bebisgrejs utan skriva om det som det verkligen är. För det är ju det man vill läsa när det har gått så länge att man inte kommer ihåg hur det var.
Orkar inte sammanfatta det som hänt särskillt noggrant utan ska istället försöka bli bättre på att uppdatera framöver.
Vi har i alla fall haft mycket besök och har varit ut och hittat på lite allt möjligt. Henke har ju börjat arbeta nu så det kommer att bli en liten utmaning att hålla mig aktiv så jag inte blir utttråkad. Hittills har det gått bra men så har det bara gått en vecka också.





Jag har vunnit...

... andra pris i en tävling på sidan minbebis.se!
Vinsten var 300kr i presentkort på sidan barntyger.se. De har inte bara tyger utan lite olika produkter som alla är supersöta. Kommer nog ta ett litet tag innan jag har listat ut vad jag vill ha.



Vad vi annars sysslat med sedan sist är inte så värst mycket. Tiden går fort fast vi inte gör något vettigt och snart börjar Henke jobba. Vi försöker komma ut och hitta på något varje dag, tex åka och fika eller hälsa på någon.
Vi har även haft våran första föräldraträff med barn. Fyra par var vi som träffades, alla har fått sina barn. Det var jättekul att träffas och inte alls så kaosartat som jag hade trott. Knattarna skötte sig exemplariskt.



Jag har även fyllt år. Det var en väldigt lugn tillställning och jag fick massor av bra presenter. Det blev dock lite action när Eva bestämde sig för att kräkas riktigt ordentligt på farmor Anna-Lena. Hon kräks inte så mycket. Hon har haft tre ordentliga. en på en sjuksköterska, en på Henke och nu den värsta av dem alla på farmor. Det resulterade dock i den här fina "make overn" så hon fick bara positiv respons och gör nog om tilltaget så snart hon kan.



Har även fått besök av Älgengänget. Anna på hotellet har ju också fått barn så hennes dotter Ella följde med också. Fantastiskt söt och det är helt otroligt att Eva kommer att vara så stor om några månader.



Har haft besök av massor av släkt och vänner och fått presenter från folk man aldrig hade förväntat sig att få något från. Det är jättekul att så många tycker att det är kul att man fått barn.

Lite fler bilder:

RSS 2.0