Bröllop!

Ja, då fortsätter vi med försöket att komma ikapp med uppdateringarna. Blir ju lättare när det bara är fotboll på tv hela kvällarna. I och för sig lär ju jag ska se matchen ikväll också, är ju Sverige och det verkar som att man ska vara engagerad i det oavsett vad man tycker om fotboll.
Var på kosläppet i Måläng med Malin, Falle och Lova. Vilken jäkla flopp! Vädret var katastrof. Regn och blåst. Släppet skulle vara klockan elva men när klockan var halv tolv hade fortfarande inget hänt. Tydligen skulle de vänta på att det skulle sluta droppa in folk innan de släppte ut de galna kossorna. Vi tittade på lite kalvar och köpte en varsinn burgare och åkte och fikade på Stocke titt istället. Mycket trevligare och enligt rykten så var släppet inte så mycket att hänga i granen heller.
Fick besök av Therese som nu har fått sin lilla söta Isak. Hon har ju flyttat ner till Skåne så jag trodde att det skulle dröja länge innan vi fick träffas men Therese är en tuff brutta och packade sig och Isak på tåget och kom upp. Pappa Mattias var tvungen att åka till Tyskland med jobbet så då passade hon på att hälsa på. lev tyvärr inget superfoto då det var så mörkt jag var tvungen att använda blixten. Men modellen var det sannerligen inget fel på . Kolla bara vilken liten sötnos! Hoppas på fler fototillfällen snart.
Så var det då bröllopsdags!!
Vi åkte med Tompa och Sara på fredagen ner mot bröllopsplatsen. Kalle och Charlotte skulle gifta sig på hennes familjs gård i Granheden utanför Eskilstuna. Det var ju en lång resa men det gick fort. Kändes väldigt ovant att kunna sitta i lugn och ro och åka bil utan att behöva underhålla någon varje sekund av resan.
När vi kom fram vid åtta var det grillfest med de som redan kommit. Det var jättegott och trevligt. Kul att hinna träffas så mycket som möjligt när man åkt långt och inte träffas så ofta.
Dagen efter blev en fullspäckad dag men ändå helt utan stress. Vaknade och åt frukost kl nio sedan var det inte länge tills det bjöds på pajlunch hos Charlottes familj. Efter det var det bara att ta sig tillbaka till hotellet så fort vi kunde för redan halv två skulle skrindan till vigseln åka.
Vi stassade upp oss till tänderna och sedan var det vigseldags!!! Åkte skrinda efter traktor till gården och sedan var det vigsel utomhus. Vädret var toppen och allt var jättefint! Charlottes systrar spelade fiol och ceremonin var kort och lättsam.
Efter det så serverades fika i trädgården innan vi skrindades tillbaka för en middag som på gick till klockan elva. Tre underbara rätter och så tårta på det. Var så mätt att jag inte ens orkade dricka något efteråt. Fick sitta snett mittemot Sara och vi hade två trevliga bordskavaljerer så det gick ingen nöd på oss, hade en toppenkväll! Kände att det var läggdags runt halv två och de andra blev kvar till typ tre.
Dagen efter var det brunch och sedan var det bara att sätta sig i bilen och köra hem. Finaste dagen hittills på sommaren. Det blev jag som fick agera chaufför av förståerliga skäl och med två kuddar bakom ryggen för att nå pedalerna så gick det alldeles utmärkt.
Paket från oss. Karin hade varit så snäll att måla fina personliga muggar och så tryckte vi upp en specialetikett till en påse te. Fin present tycker jag.
Festfina
Vårat boende under två nätter
Skrindadags
Framme i trädgården och redo för vigsel
Charlottes fina barndomshem.
Cykel istället för bil
Ett litet glädjeskutt på kvällskvisten. Helt sjukt att jag lyfte från backen över huvud taget med den där magen och med all maten i den.
Så. Då var den biten avklarad. Nu är jag snart vid dags datum, hoppas jag får en stund över snart så jag inte halkar efter igen.
PS. Om ni tycker att jag skriver lite väl långa stycken så är det inte mitt fel. Det är blogg.se som trycker ihop allt till en enda gröt.

Jag lever fortfarande

fast jag vet att det inte verkar som det. Typ en månad sedan senaste inlägget. Skämmes. Har mest dåligt samvete gentemot mig själv, vet ju hur kul det är att gå tillbaka och läsa gamla inlägg och så dålig som jag är nu kommer det inte finnas mycket att läsa i framtiden.
Plus att det blir ju så himla mycket jobbigare att sriva om, utlandsresor, bröllop och så ofantligt mycket mer när man måste göra det på en och samma gång. Väldigt mycket lättsammare när man tar en sak i taget.
Börjar med Turkietresan! Mycket bilder och lite mindre text tror jag blir det genomgående temat för det här inlägget.
Resan gick väldigt bra och hotellet var MAGNIFIKT! Tror jag och Madde hörde till de som blev mest överväldigade. Har ju som aldrig bott på något femstjärnigt förrut och blev föundrad över precis allt. Hotellfoajén med glashissarna, alla poolerna, storleken på buffén, ALLT! Pratade med andra när vi var där och man kan väl lätt säga att vi var de som var mest imponerade, men det är väl härligt.
Sammanfattning av resan kan skrivas som så att det var sol, mat och sömn som var ledorden. En riktigt avkopplande resa! Somnade runt nio och sov ostört till kl åtta. Frukostbuffé, sola, lunchbuffé, sola, glass, duscha, middag, sova.
Solningen blev dock lite lidande av att jag brände mig andra dagen. Var jätteduktig och smorde mig med faktor 30 men räknade inte med att det skulle rinna av i poolen eftersom jag hade fått en helkroppsmassage med olja innan. På grund av detta blev det två dagar i skuggan med faktor 50 efter det och så en regndag på det innan jag tack och lov fick en solig sista dag. Men det var ruskigt skönt i skuggan också så det gick ingen nöd på mig.
Första dagen
Första middagen
Man fick även äta fyrarätters på olika restauranger vid fyra tillfällen under resan. De hade en fisk- en mexikansk- en turkisk- och en italiensk restaurang. En gång på varje fick man äta om man lyckades boka bord. Vi lyckades få bord på alla och det var super! Hade blivit lite småtradigt med samma buffé till lunch och middag varje dag.
Fiskrestaurangen, med utsikt över den privata stranden.
Foajén med sin ENORMA ljuskrona och sina fina glashissar.
Hotellet och poolen
Typ en tredjedel av buffématsalen. Helt enorm. Serverades typ tjugo rätter varje dag. Plus salladsbuffé. Plus efterrättsbuffé osv.
Sista kvällen, middag på den italienska restaurangen
Det var allt!
Allt var alltså super, förutom våra usla shoppingförsök som bl.a. resulterade i att vi blev jagade nerför gatan av en butiksägare som skrek " Dra årt helvete!" "Fuck you" och div annat. Vi rekommenderar inte att försöka pruta allt för mycket i Side.
Nu är det faktiskt för sent för att blogga om allt det andra så vi får väl se när ni får läsa om det. God natt!

RSS 2.0