Tea time

Det här måste vara dinappar anpassade till engelska barn.. =)




Lite smygstart på våffeldagen. Den andra t...

foto0656m (MMS)

Lite smygstart på våffeldagen. Den andra tjuvstarten faktiskt :)


Sticka grytvantar

Igår var det alltså ännu en jobbdag. Hade faktiskt kunnat tänka mig fler jobbdagar i veckan men ekonomiskt sett så är ju faktiskt det omöjligt. Satt och ritade hela dagen, tråkigare kan man ju ha.
Hann inte mer än hem och ligga i soffan ett tag, för jag blev jätteåksjuk av bussresan hem, innan min hemmaman hade ställt maten på bordet. Slevade i mig den lite snabbt och åkte sedan hem till Elin för ett syjunta möte. Missade ju förra mötet för då var vi på sjukhuset. Elin bjöd på fika och det blev mer pratat än stickat. Försökte mig på att göra både och ett tag men då var jag tvungen att repa upp flera varv för jag kan faktiskt inte göra två saker samtidigt.
Har stickat klart de små norska tossorna och nu börjat med ett par vantar. Det ser ut som att de blir fina men väldigt stora. Ser mer ut som en grytvante. Hade de inte varit så tjejiga hade nog Henke fått dem.



Idag blev det en lugn hemmadag. Hade planer på att ta en promenad runt Lillsjön men evas sovtider satte käppar i hjulet för det. Hon brukar ju sova länge på förmiddagen och kort på eftermiddagen. Idag gjorde hon tvärt om vilket resulterade i att när hon vaknade var det bara att äta mellis och åka och hämta Henke. Vi skulle till Lugnvik och äta middag hos pappsen. Det var jättegott som vanligt.

Eva spenderade förmiddagen med en god bok.

Världens sjukaste lilla gumma.

img_0494 (MMS)

.


Rösta

Rösta här på Eva så hon får pryda omslaget på Vi Föräldrar i augusti!

Sportlov

Ja, det var ju ett tag sedan sist. Vill egentligen inte uppdatera nu heller men Karin skrek åt mig i kommentatorsfältet så nu känner jag mig tvingad.
Henke har haft sportlov så vi har varit lediga i en hel vecka tillsammans. Veckan började bra med promenader på isen, fika på stan och föräldragruppsträff. Planerna för resten av veckan var bla en tripp till Åre och middagsbjudning/stickkurs med Tompa och Sara men allt detta gick i stöpet för Eva bestämde sig för att bli sjuk. På onsdagen så hade Eva haft en natt med mycket hosta och när vi gick för att väga och mäta henne så sa de att det lät som krupp. De rådde oss att åka in till sjukhuset om det började låta som att hon fick svårt att andas. Senare på kvällen började hon låta riktigt risig och efter ett samtal med sjukvårdsrådgivningen så åkte vi in. Fick andas in adrenalin men blev inte mycket bättre så vi fick sova över. Jag stannade med Eva och Henke åkte hem. Det blev INTE en rolig natt. Eva vaknade och grät var tionde minut och när hon väl sov kom de och gav henne mer adrenalin. Det fick hon varannan timme hela natten. Som att det inte var nog så fick jag mina magkramper igen. Låg på toagolvet och fick krypa ut för att skaka sängen som Eva låg och skrek i. KAOS! När det började närma sig morgon bad jag en av sköterskorna att passa Eva medan jag gick på toa men Eva gallskrek så fort hon hamnade i hennes famn så toabesöket blev kort. Ringde dit Henke vid sextiden på morgonen. På förmiddagen fick hon lite medicin och så fick vi åka hem. Var dock fortfarande väldigt sjuk så resten av veckan blev väldigt lugn.
Vi blev bjudna på middag både lördag och söndag, Henkes föräldrar på lördag och Kristine och Mats på söndag, så lite tog vi oss ut i alla fall.
I går gick jag och Kristine på långpromenad på isen och fikade på Törners där Henke mötte oss och idag JOBBADE JAG! Henke kommer nu vara pappaledig tisdagar och onsdagar medan jag jobbar. Ååh, vad härligt det var. Har verkligen saknat jobbet, och Åsa. Oj, vad veckorna kommer att flyga iväg nu.

Några bilder från promenad på isen och brunch på Törners i början av veckan. Har en fin "sjukbild" på Eva också men den är på Henkes mobil så jag publicerar den sen.


RSS 2.0