Fishy symptoms

Fick enormt ont i magen igen efter att ha ätit en del sött igår. Bestämde mig då för att googla "Candida svamp" då jag hört att det kan bero på detta. Letade reda på en sida som listade en del symptom för att se om det var något som passade in.
När ni läser dessa symptom, är det då något ni tycker låter lite skumt...?

Vanliga symptom är: depression, ångest, irritabiletet, hopplöshet, dåligt minne, ett starkt begär efter sött, bröd, alkohol.'

Matsmältningssymptom, trötthet, allergier, överkänslighet, akne, migrän, urinvägsbesvär, slidkatarrer, torsk, premens/mensbesvär, stickande/stum-ma/svaga muskler, svullna smärtande leder, kalla händer och fötter, försämrad sexdrift, alla symptom försämras av fukt och efter socker/kolhydrat/jästrik föda.


Finfina gener

Mitt kusinbarn Emelie gör ingen besviken med ett uppträdande av hög klass.

Emelie är tjejen med hårigast bröst.

Så tjejer (?) behöver ni en till medlem så behöver ni inte leta längre. Jag ställer upp som frivillig. Jag har ett maskulint sätt och ett käkparti som skulle göra sig bra med skägg. Bara att höra av er.

Inte alla som har en dolme döpt efter sig..


En film till...

...när jag ändå håller på. Lite bus på baksidan i Odensala.

Kaxa badar

Här kommer den utlovade filmen på Kaxa när hon badar. Kvalitén är inte mycket att hänga i granen, men vá fan.

Badbus i Önsjön

Igår var det fint väder. För första gången på ganska länge. Vi valde att gå ut till vår baksida (Österängsparken) och sola. Först var det bara jag och Henke men sen bytte jag ut honom mot Karin och Johanna Bodin. Låg där från klockan tolv till klockan fem, jag kanske inte behöver nämna vilken färg mitt ansikte hade efter det. När jag masat mig hem kom det stora problemet som alltid kommer vid fint väder, vad ska vi göra ikväll? Det enda man kan komma på inefattar ju vin eller att sitta inne. Har inte en toppenfantasi direkt. Men sedan kom den brilliantaste av alla brillianta planer. Kvälls/nattbad i Önsjön. Sagt och gjort åkte vi till Önsjön, där vattnet låg som en spegel, och badade som man inte gjort sedan barnsben. See the proof:

bara lite nervös..
HenkeEn liten övning i att "skjuta" sig upp ur vattnet.
Jag var inte så duktig..

Magont

Jag har en fruktansvärd mensvärk.. Då är det tur att man har en levande rispåse hemma!

Fyrarätters!

Ojojoj vad fantastiskt mätt jag är just nu!
Det blev inte trerätters, det blev fyrarätters. Kocken, Peter, kom ihåg att jag och Åsa hade ätit gubbröra när vi var där och firade fyra år. Vi skröt något enormt om den så nu hade han förberett lite sådan när vi kom. Den var minst lika god som sist och midagen som följde hade vi inte heller några som helst klagomål på.
Till förrätt åt vi en liten räktallrik. Till varmrätt en kolgrillad ryggbiff med klyftpotatis, vitlökssmör och bea och till efterrätt jordgubbar med glass, grädde och maränger. Aaaah! Kommer nog inte behöva äta frukost i morgon. Tog en bild på varmrätten men då hade jag ju börjat äta så det ser ju inte så smaskigt ut på bilden.

Nu ska jag gå och lägga mig och läsa medan Henke är ute och dricker lite fler bärs.

Spira 5 år!

I dag fyller Spira hela fem år! Det firade vi först på jobbet med fika till alla. Fortsättningen blir, som traditionen bjuder, en trerätters middag på Hotel Älgen. Det ska bli grymt. Hoppas solen håller sig kvar ett litet tag till!

Mycket kul

Var ett tag sedan jag bloggade, så det är kanske på tiden. Men det borde ju vara bra att jag har så mycket att göra att jag inte har tid att blogga!
Ska börja om Kaxas agilitypremiär. Det var jättekul och Kaxa verkade ha lajbans. Blir nog fler besök där.

Sydde nästan klart Tompas väst som han ska ha på ett bröllop. Hann däremot inte ta kort på Tompa i västen så Sara fick leka modell. Hoppas på att få en bild på Tompa när den är pressad och klar.

Haft en zombiefilmkväll med oväntat stor uppslutning. Åtta pers. Drog in en madrass i vardagsrummet så alla skulle få plats.

Sedan blev det After Workfest hos Martin. Kul som fan.

Inte så gott med ölglass

Lite dans blev det också... :)


På lördagen var jag och pappa bland annat och tittade förbi hos min kusin Eva-Britt. Hon bodde jättemysigt på en gård på Frösön. En liten valp hade hon så det blev mest gos när vi var där.

Idag skulle vi åka och fika någonstans. Det blev lätare sagt än gjort. Det kostade 110kr att gå in på Jamtli och fika på Café Slalom och Svenssons café var stängt. Tillslut begav vi oss till Frösövallen. det passade oss fint. Billigt, gott fika.

Efter det åkte vi på en liten Roadtrip. Tänkte se om pappa och Ingeborg hunnit komma till stugan på Rödön men det hade de inte. Efter lite snurrade och tittande på omgivningarna slutade det med att vi kastade lite macka i Mjälaviken.



Kaxa simmade som en gud som vanligt

En liten video kommer så småningom på elitsimmerskan men det tar lite tid att föra över den från telefonen så ni får vänta lite på den.

Grillning hos pappsen

Micke Rande in action!

I väntan på västen

Sitter just nu i Tompas trappuppgång och väntar på att få sy klart en väst, tur att jag har en sån rolig mobil!

Mobilbild

 
Måste ju testa en bild också :)

Mobilsurf

Tro det eller ej men det här inlägget skriver jag på min nya mobil! Hightech som fan!

Ring ring

Min nya telefon har kommit!!!!
Jag kan hämta ut den efter klockan fyra. Spännande!


Bilder

Man har inte tid eller lust att blogga när det är så här fint väder ute. Det har ju varit helt fantastiskt i princip sedan vi kom hem från utlandet. Orkar inte riktigt skriva så mycket när det gåttt så lång tid så det blir nog mest en hel massa bilder.

Fest i Österängsparken




Grillning



Kaxa åker cykelkorg



Lövstabdet



Träff med Tompa och Saras hundvalp Xalvia



Lek och sol i Åsas systers hus i Brunflo



Fest i Badhusparken


Giftassugen?

Nu kan ni ställa upp i en tävling på Bröllopssidan.se och vinna ett presentkort på 3000 kr hos Spira kortdesign.



Do it!

RSS 2.0