Äntligen

Äntligen sol igen!

Visst att man var lite sol-less när man kom hem från resan. Men seriöst, snö? Jo, på Hårdängegatan 3c snöade det häromdagen. Men nu är det som sagt sol igen. Och det ska väl vara ända till... i morgon, om man ska lite på väderprognosen.
Efter jobbet gick jag och Henke och satte oss på uteserveringen på Gamla Teatern och myste med lite vin, nötter och jazz. Vem kan önska sig mera?

Imorgon ska jag jobba frukost på Älgen så jag ska kliva upp typ fem för att börja jobba halv sex. Egentligen börjar jag inte förän klockan sex men jag har aldrig jobbat frukost ensam förut plus att de har ändrat på en massa saker. Kommer att bli tufft. Jobbar samma pass på söndag.
På mitt andra riktiga jobb då?
Senaste nytt är tändsticksaskar som matchar alla andra trycksaker.

Vem kan motstå de här sötnosarna med små vita tändstickor i?

Bulgarien

Ha, da var man i Bulgarien da!
Med stralande sol (ta i tra) och bra hotell. Vi hamnade i sjalva verket pa det hotell som var samst i katalogen men efter flera backpackingresor ar man ju inte sarskillt krasen och tycker att man lever i lyx! Centralt och bra.

Vi fick aven gratis frukostbuffe hela veckan av misstag, inte illa pinkat. Och hotellet  har sitt monogram broderat pa lakanen, ar inte det lyx sa sag?

Dock finns ingen pool men vi far lana grannpoolen som ligger ett stenkast bort.

Men vill nem egentligen ligga vid poolen nar man kan ligga vid stranden?
I ovrigt mar vi toppen, billig ol och vin sa man kan ju egentligen inte klaga.
Ha det toppen!

All my bags are packed...


I morgon tio i tio går planet till varmare breddgrader. Hoppas jag. Hoppas jag verkligen!
Prognosen på Internet ser lite osäker ut så lite nervös är man allt. Skulle ju inte vara första gången jag åker utomlands och får skitväder. Hoppas Henkes vädertur är starkare än min otur.
Har vi dåligt väder svär jag på att jag aldrig mer kommer åka på solsemester till ett land inom Europa.
Håll tummarna för att sjalen högst upp i väskan inte kommer till användning.
Nästa inlägg skrivs i BULGARIEN!
See ya

Som man vill

Ibland går saker helt och hållet som man vill. Det händer inte ofta men det är väldigt skönt.
Blev inbjuden till en ny brännbollsturnering. I Umeå denna gång. Kristin som var med förra helgen har stuga där och den stugan verkar inte gå av för hackor. Sängplatser till alla, strandtomt med en massa vattensportsprylar. En beachvolleyplan, öppenspis, inglasad veranda med infravärme (om det mot förmodan skulle bli dåligt väder) osv. Toppen helt enkelt.
Vad var då smolket i denna bägare? Jag skulle jobba. Fan.
Var osäker på vilka jag ens kunde byta med. Den första jag kom på var Therése. Frågade henne men hon visste inte än så då tänkte jag gå in till hotellet och höra efter vilka fler jag kunde ringa.
Då säger Elsy: Den 5-6 juni vill ju Maria jobba, jag ville bara inte ge bort dina pass.
Klart!
Har aldrig gått så smärtfritt att byta pass någonsin.
Glad.


Som sagt...

...lite att göra


Något som inte stämmer på bilden nedan???

Spooky!

Fler bilder

Henke är på fotbollsmatch och jag hade inget särskillt att göra så...
det blev några fler bilder.
Vilken är bäst av de här två då?




Gammal torr hud

Vi har inte ens åkt utomlands än och redan ser Henkes axlar ut på detta viset:


Och så en liten bild på Kaxa... bara för att.


Körkort

Jag behöver hjälp!
Som de flesta vet så blev mitt körkort stulet för ett tag sedan. Idag fick jag alla papper som ska fyllas i och rutan där man ska fästa fotot gapar tom.
Jag har ingen större lust att gå och betala en förmögenhet för ett foto som jag förmodligen ändå kommer att vara missnöjd med. Till stor del för att jag aldrig törs erkänna i fotobutiken att jag är så fåfäng att första bilden inte duger.
Så till dagens projekt, ta mitt eget körkortskort.
Inte lätt. Det ska vara si och så många millimeter mellan öga och haka och inga skuggor och hitan och ditan. Har i alla fall gjort klart två av fotona som jag vill ha lite hjälp med att bedömma. Vilket är bäst?
Jag kommer inte att ha tillgång till skrivare förän efter semestern så jag kommer säkert att ta fler foton, men, vilket av de här två är bäst?



Det känns tyvärr som det är helt omöjligt att känna sig nöjd med ett foto som man vet att man ska ha i flera år framöver och visa för folk hela tiden.




Saker man har...

...tid med när man är ledig och det är dåligt väder:

Göra hemmagjord pasta smaksatt med pesto.

Inte varje dag man gör sådant men man kanske borde göra det oftare.
Till dem det berör:
Jag önskar mig en pastamaskin i födelsedagspresent!
Och en matberedare (jag hatar att knåda)
Och en sydocka i storlek 34

Nu ska vi ta en sväng på stan och handla lite saker till resan... för vi åker om f y r a dagar!!


Das ist nicht sommer


Kvart över tio i morse. Kul.

Das ist sommer

Två bilder på sommaren

Början till en Rabarber- och jordgubbspaj


En handplockad blomsterbukett på bordet.

Semester

Så har man gått på semester då!
Började finfint med en lugn,varm studentspäckad kväll på Marité.

Och förbiseglande kom en jättelik luftballong. Har aldrig sett en sådan i Österund förr och man undrade ju lite om det inte var någon snorrik brat som dissade det klassiska flaket för en lite lyxigare variant.


I lördags ringde väckarklockan 06.00. Brännbollsdax.
Halv nio dracks första groggen och första matchen var igång. Jag var dock inte med i laget. Det hade ju fixats två tjejer och ville jag vara med så var jag ju tvungen att peta någon av dem ur laget. Kändes sådär, plus att sitta och mysa i en solstol inte var helt fel.

Laget hann till kvartsfinal innan det roliga var över... kunde man tro. Men det roliga hade bara börjat!
Vi begav oss till campingen där vi hade hyrt alla stugorna och så fortsatte vi att dricka.

Det var väldigt skoj och man blir faktiskt imponerad av både hur enormt mycket man kan dricka och hur lite man behöver äta och sova. Fick betala en liten extrasumma för att komma in på festivalområdet på kvällen/natten och fick då middag på köpet. Fläskfilégryta med ris. låter kanske gott. Nej. Inte särskillt. Och efter halva måltiden insåg vi att det trillade pyttesmå larver från träden ner i maten och drickan så då var det bara att lämna resten och gå tillbaka till campingen.

Kul som tusan var det men kvällen avslutades något abruppt.
Efter som jag kommer i en väldiggt "bärvänlig" storlek så är det inte helt ovanligt att jag ibland blir upplyft och omkringburen. Så var även fallet denna kväll. Men det slutade inte så värst bra, det slutade med ett fall från drygt 1,85 meter med huvudet först ner i grusgången och 110 kilo karl över mig. Blev sängen med en sjuk huvudvärk efter det.
Konstigt nog vaknade jag dagen efter med värk precis överallt förutom i huvudet. Jag som alltid får huvudvärk dagen efter. Hade ont huvudet dock, och axeln, och rumpan, och höften, och ryggen...
Utan att nämna namn ska jag också meddela att jag inte var den som mådde sämst den natten eller dagen efter :)
Så här i efterhand känns det sådär att ha betalat 220kronor för en kass fläskfilégryta eftersom jag inte ens gick in på området men enligt de andra i sällskapet så var det ingat att hänga i granen ändå.
PS Lägg märke till henkes solglasögonbränna på sista bilden och det kan också synas för ett tränat öga på näst sista bilden att jag hade druckit så pass mycket att jag glömde att sminka mig. Så kan det gå. Och nej, jag försöker inte skylla den suddiga blicken på avsaknad av smink. Den hade garanterat funnits där ändå.

Oj, glömde nästan att skriva att vi även tagit sommerens första bad, grejt!!


RSS 2.0