Wallmans

Vilken helg!
Jag och Henke fyllde fem år i lördags och för att fira detta begav vi oss till Åre för att gå på Wallmans.
Det var jättekul!!!!!!!
Det började sisådär med halvkassa platser när vi hade beställt deluxepaketet men det redde upp sig när vi fick rabatt på priset och därmed hade ytterligare 300-400 kronor att dricka upp. Vi fick ju presentkort i julklapp och man ville ju inte att något skulle gå till spillo. Biljetterna kostade 1100 och presentkortet var på 1800... resten kan ni ju räkna ut själva.
Vilket drag det blev! Vi var bland de yngsta där men kan några festa så är det medelålders kvinnor och män på jobbfest. De flesta var på lyset redan när de kom och vakterna fick rycka in mer än en gång.
Jag och Henke fick göra en ordentlig insats med vin,öl och päroncognac och när middagen var slut var vi ikapp!
Det startades conga-tåg, buggades och dracks ännu mer. Satan vad skoj vi hade!
 Fortfarande lite skeptisk kanske..?
 Elvis rockar fett
 Nu jävlar ska den här festen komma igång
 Nu börjar det likna något
 Men det kan alltid bli bättre
 En riktig toppenshow
 När det började bli sent gick vi över till att dricka vatten... I WISH!

Nästa dag var inte rolig. Upp kl nio för att hinna ner till frukosten, upp till rummet för att sova lite till och sedan utcheckning kl elva. Sedan då? Ja, ingen av oss var ju nykter nog för att köra hem så det blev ju att sitta i foajén till det kändes säkert att köra. Vi bodde på Continental Inn och det var för långt för att gå till byn. Men, helt klart värt varenda sekund av väntan!

Östersund

Varför bo någon annanstans när man kan bo här...

image235

Jag och Kaxa tog en långpromenad i finvädret som var i söndags.
Underbart!

       


Socka

Periodvis tycker jag att det är väldigt roligt att sticka sockar. Just nu är jag inne i en sådan period. Har precis stickat klart en och då kommer ett problem...
Jag stickar nästan alltid bara en socka, eller en halv. Jag lessnar nämligen på färgerna efter ca en strumpa och vill göra något nytt, vilket resulterar i att jag aldrig kan använda sockorna jag stickar.
Men jag lover att faktiskt försöka göra två likadana den här gången!

Socka nr ett
 

Rutiner

Nu börjar de dagliga rutinerna så smått återkomma efter diverse ledigheter, hotelljobb och Ted-besök. Riktigt där är vi inte än men det börjar närma sig. Åsa är sjuk idag så rutinerna har redan fått sig en liten törn. Vi ska försöka ta oss upp en liten sväng i alla fall och avklara det allra nödvändigaste.
Till Ted-besöket... jag har utan tvekan den sötaste och snällaste systersonen i hela världen!!!! Jag skulle kunna skriva en hel uppsats om vad han har sagt och gjort men det tänker jag inte för jag vet att det inte är lika roligt för andra att läsa om som det var för mig att höra. Men en bild eller två kan ni väl få. Eller tre.

Mosters favorit, leka med pengar.
Första gången på ett par skidor insåg Ted snabbt att...
han trivdes bäst i Värmestugan.

Nyår

Nyår...vad kan jag säga som inte bilder säger bättre?


Slutet gott allting gott!

RSS 2.0