Tid

Nu kanske jag har tid att publicera lite bilder! Jag har nämligen lämnat Eva på dagis för allra första gången. Skumt. Hitills på dagis så har ju jag varit med hela tiden. Satt en hel del i personalrummet igår men idag är jag alltså hemma. Gick dit som vanligt till kvart över nio och stannade ett litet tag innan jag vinkade hej då. Blev lite, lite gnäll när jag började klä på mig men det hade gått över redan när jag gck ut genom dörren. Helkonstigt att sitta här utan unge. Och när jag hämtar henne efter lunch så är det sovddags så då blir jag ju solo då också.

Nu blir det lite bilder. Kör bara på utan närmare förklaringar.


Sötaste!!

foto0940j (MMS)

Sötaste!!


Dagis

Första dagisdagen gick väldigt bra! Kände mig överflödig vid fler än ett tillfälle, vilket är ett mycket gott betyg. Gick dit till kvart över nio och gick hem kl elva. Så ska de närmsta tre dagarna se ut nu. Jag är med hela tiden och ska väl sakta fasas ut. De flesta barnen var ute och några av de yngre var kvar inne för att busa med Eva. Hon tog för sig och verkade trivas riktigt bra även om leksakerna för tillfället är snäppet intressantare än barnen.
Dock verkar det ha blivit lite väl många intryck för den lila damen som vaknade och skrek hela natten igenom. Det slutade med att jag och Eva delade på en 90 madrass på hennes golv. Varken hon eller jag fick mycket sömn kan jag säga. Vid två tillfällen kröp/ålade hon av madrassen och stökade på hela natten och luggades när hon snuttade på mitt hår. Halv sex vaknade hon och satte sig upp men somnade tack och lov om, dock väldigt oroligt.
Behöver då kanske inte säga att vi bägge var lite småslitna den här dagisdagen? Men hon hanterade den på bästa möjliga sätt och var betydligt trevligare där än hemma. Hade gärna varit kvar där hela dagen. Favoritsakerna hon gjorde idag var: lära sig gå i ett par fina, glittriga klackskor, tvätta händerna i det lilla handfatet och ha på sig en rolig hatt på samlingen.
Hon är inte riktigt sig själv på dagis riktigt än, mycket reserverad och allvarlig även om hon absolut inte är blyg. Men hon slösar inte direkt med leenden och asgarv.
Hemma var hon som sagt en trött liten pina och tack och lov fick vi mellisbesök av Linn och Texas. Hon har ju vett nog att bete sig när man får besök.
Hoppas, hoppas, hoppas att natten blir bättre än igår!!
Nu ska jag lägga mig så jag förhoppningsvis får lite sömn oavsett.

Några få bilder har ju faktiskt tagits men jag har inte orkat ladda upp de på datorn än. De kommer sen någongång.

På väg till första dagen på dagis!

foto0939j (MMS)

På väg till första dagen på dagis!


Jullov

Ja, så var jullovet över och inte en enda gång har jag fått min normala "vara ledig panik". Kan bero på att vi inte har haft en lugn stund. Vi har haft besök VARJE dag sedan vi flyttade hit. Helt underbart! Älskar att ha besök! Har tagit någon enstaka bild som jag tänker lägga upp så småningom. Har varit fullkomligt värdelös på at ta kort. Kan bero på vintern och det värdlösa ljuset. Känns nästan som att det inte är någon idé att ta kort om jag måste använda den där förbannade blixten.
I morgon är det dagispremiär!! Ska försöka ta mig tid för att berätta hur det gick!!

RSS 2.0