Idag var jag en riktig kärring på jobbet.

foto0979j (MMS)

Idag var jag en riktig kärring på jobbet.


Påskkärring

Idag var jag alltså påskkärring. För första gången på en väldans massa år. Fast helt ärligt inte så många år sedan som det borde vara. Hade lite svårt att släppa den där traditionen och höll på i några år längre än vad som var okej. Men vad tusan, det var ju praktiskt taget praktik till mitt framtida yrke. Man fick göra fina kort och folk gav pengar (eller godis) för dem. Sista året var ett riktigt kanonår och min kaffepanna var till bredden full med härligheter. Konstig som jag är så sket jag ju lite i godiset men kommer fortfarande iåg att det var strax över 70kr(!) i pannan.
Idag var det påskfirande på dagis så jag klädde upp mig till tänderna! Fick påsklunch och har pysslat i flera veckor så nu börjar man verkligen få lite vårkänslor... fast det snöat i tre dagar nu.
Eva hade tydligen sitt påskfirande i tisdags, det hade vi missat men hon fick fina målade fräknar på dagis ändå. Idag målade jag dit nya fräknar för hon är så ruskigt söt i dem.
Nu ska jag bara jobba i en dag till och sedan blir det påsklov!!!!!


En anledning till att vara kass

Här kommer en anledning till att jag varit så in i bängen kass på att blogga på sista tiden:



Jag har varit trött!!!! Så in i h-e trött.
I septeber kommer alltså nästa lilla knodd. Vi har vetat sedan julafton då jag gjorde testet. Gjorde testet själv hemma, egentligen var det för tidigt att ta det. Testet skulle tas samma dag som man väntade sin mens och jag tog det säkert fyra dagar för tidigt. Men jag kände att det hade varit så kul att berätta på julafton, precis som vi gjorde med Eva. Enda skillnaden var att även Henke fick veta på julafton den här gången. Vi hade försökt i några månader utan lycka och eftersom Henke skulle komma hem med alla andra så ville jag inte bara slänga ur mig det när han kom innanför dörren. Ville säga det på ett litet roligare sätt så jag slog in testet och gav det till honom i julklapp. Det som var synd var att han kände på paketet vad det var i men det var en bra överraskning änså.
Har mått väldigt bra hittills. Haft en nästan exakt likadan graviditet som sist, alla småkrämpor jag hade då kommer tillbaka. Vissa hade jag helt glömt bort tills de kom igen. Fick tex tillbaka min ichias men den är på väg bort, precis som sist. Håller på att kräkas när jag borstar tänderna, blir andfådd av ingenting och var enormt sugen på mjölk från början.
Magen växte foooort!! Redan i vecka nio grattade de på dagis fast jag inte sagt något och hade på mig stora kläder. Tjock, tjock, tjock!
En stor skillnad mot sist är att jag nu är i vecka 18 och har inte känt några sparkar än. Sist kände jag sparkar i v 15 och i v 20 kände Henke på utsidan av magen för första gången. Kan ju vara så att moderkakan ligger i framvägg. Har känt av något som kan vara rörelser men har känt liknande saker när jag inte ens varit gravid så det kan lika gärna vara tarmarna som spökar. Har ultraljudstid den 11 april så även fast jag är lite nervös över att allt inte ska stå rätt till så ska det bli enormt skönt att få det gjort.

Här kommer lite bilder av sånt som har hänt sedan sist.

Grävde ut en liten solgrop på baksidan där vi lunchade korv


Köpte en grillkorg som jag skruvade ihop själv. Helt enormt många skruvar!! Tog sin lilla tid kan jag säga. Invigde den med att bjuda Henkes föräldrar på grillad fläskfilé.


Hemmabus i söta pippilotter


Bakat bullar


Var på SM i kälkåkning. Henke ställde spontant upp när han hörde om utlottningspriset på 5000kr. Blev dock ingen vinst.


Lyxat med färska musslor till middag


Varit trött och bestämt sig för att vila en stund på vardagsrumsbordet.


Sedan har såklart mycket hänt som jag inte tagit kort på.
Bland annat så har vi varit på två ettårskalas. Leos och Tures. Mycket gott fika!! Har varit på inredningsparty hos Linn, varit ute och ätit med Balders hage, varit på musikal och middag med Elin och säkert mycket, mycket mer. Får väl se när jag skriver nästa gång, kan säkert dröja... =)

RSS 2.0