Vi har hittat G-punkten!

I onsdags skulle vi ju till Åre. Det blev ju inte så. Nu skulle vi åka idag istället. Det började då med att syster ringer på morgonen och säger att det inte är någon brådska för det är skitväder i Åre så det är ingen idé att satsa på någon brädåkning idag. Hepp.
Kollade vädret för i morgon. Det ska regna.
Henke kom hem från den tidiga fotbollsmatchen. Han hade stukat foten. Han ska åka ändå.
Det känns som att ödet inte vill att vi ska åka. Det skiter vi i.

En bra sak  dock..
Jag hittade min (syrrans gamla) G-spot tröja. Coolt. Retro.



Flygande Jacob vs pizza

Fuck

Kom hem från träningen och som alltid på onsdagar så blir middagen ganska sen. Skulle kocka ihop en Flygande Jacob. Henke rensade kyckling jag stekte bacon, gjorde sås och kokade ris. Helt plötsligt märker jag att baconet fräser lite dåligt. Spisen har dött. Inget annat att göra än att börja gräva i vårt mystiska proppskåp. Det är inget markerat så man vet inte vilken propp som går vart, det syns heller aldrig på dem om de löst ut. Tar ut propp efetr propp och hittar tillslut rätt. Byter och fortsätter laga mat. Då lägger spisen av igen. Något som är fel på spisen alltså. Nu är Henke och köper pizza.

Skulle egentligen ha varit i Åre med syster nu. Skulle ha åkt upp ikväll och åkt bräda hela dagen i morgon. Men icke. Syrran har fått magsjuka. Har ingen lust att bli smittad så just nu är resan uppskuten till helgen. Hoppas att vi kommer iväg då!

Malin och Manges lilla Stina mår inte så jättebra så jag uppmanar er alla att hålla tummarna och skänka dem en tanke.



Ett barn är fött!!

Grattis

till er lilla, söta

Jag är ledsen att det tog

timmar. Men den som väntar på något

väntar..tyvärr ibland alldeles för länge. Och ibland gör väntan väldigt, väldigt

Hoppas att

blir en superbra

och att ni lever

i alla era


Hoppas vi syns snart


önskar



Robinson

På lördag börjar Robinson! Jag längtar!
Jag har haft en osund besatthet av det programmet tidigare. När jag bodde på Irland i ett år fick mamma spela in alla avsnitten och när jag kom hem över jul var jag tvungen att se alla avsnitten praktiskt taget i ett sträck. Finalen gick på nyår så det var viktigt att se alla avsnitten innan dess.
Ska försöka att hålla det på en lite normalare nivå denna gång, men jag kan inte garantera något.



Jag är en vimmelmamma

Gjorde ett litet test.
Det skulle visa vilken bloggprofil man skrev som. Tänkte att jag nog inte skulle veta vem det var ändå eftersom jag praktiskt taget inte läser några bloggar.
Skrev in min adress och döm av min förvåning då Vimmelmammans namn dök upp. Den enda blogg jag läser som tillhör någon som jag inte känner personligen.
Rekomenderar alla att läsa den bloggen då den är så ruskigt bra.
Vimmelmamman



Ta testet själv på:
blogmap.se

Syntdragspel

Var på trettioårsfest i helgen.
Var helt okej. Kände ju i princip ingen, tur att Tompa och Sara var med.
Det här är nog en av de första fester jag varit på där faktiskt middagen och lekarna var det som var roligast. Han hade tänkt till när det kom till bordsplacering så man fick sitta bredvid de få man kände. Sedan var det en liten gissningslek angående bordsplaceringen också. Man fick en låttitel på fördrinksglaset och sedan skulle man hitta ett placeringskort med artistens namn på. Lagom avancerat. En liten tipspromenad och en introtävling klämdes in också. Maten var super.
När tårtan var avklarad var det dags att flytta undan borden och skapa ett dansgolv. Det var nästen ingen inspelad musik på hela kvällen utan istället var det en filur vid namn Lill Bengt som stod för musiken. Han hade, tro det eller ej, ett syntdragspel. Vad är då detta? Jo ett dragspel som kan låta som vilket instrument som helst. Tryck på en knapp och det lät som en panflöjt, en annan knapp, piano. Coolt. Men ljudnivån blev lite väl hög för oss som försökte sitta och prata. Efter en kvart var rösten borta och då var det bara att ge upp. Klockan ett tog vi taxi hem.


Fick Henke detta placeringskort av en slump?

Sarah Dawn Finder?

Lill Bengt

Födelsedagsbarnet


Hmm, Sara verkar fortfarande vara lite torr i munnen..


Expert

Ni kan från och med nu titulera mig "expert"



Gå in på brollopssidan.se för att läsa

Skadade hjärnceller

Ikväll ska vi på trettioårskalas. Henkes kompis Martin fyller år.
Jag har typ aldrig träffat honom och det är inte så stor chans att jag känner några på festen men.. Tompa och Sara ska också med så jag kommer att ha lite sällskap i alla fall.
Var på stan idag och fikade med super-jätte-mega-höggravida Malin. (Det är nära nu)
Köpte också presenter, man bör ju göra det när någon fyller 30.
Det blev en flaska med tungt vatten och en liten guidebok om vad man bör göra efter man druckit vattnet.




Tjuvläste lite i boken och det stod mycket roligt i den.
Eller jag vet inte om det kan klassas som roligt när man får veta att när jag vaknar supertidigt efter att ha druckit så är det ett tecken på att hjärncellerna tagit skada. Hmmm.
Men fick en del tips på hur man ska undvika baksmälla, ska testa dem praktiskt ikväll så får vi se hur det gick i morgon.



Analsäcksproblem

Jag hatar att gå till veterinären!
Jag blir så jäkla nervös innan att man skulle kunna tro att det var jag som skulle få två fingrar i stjärten. Som tur är var det Kaxa och inte jag som fick den oömma behandlingen. Hon fick först en spruta med lugnande men den fungerade inte alls, hon kämpade emot med allt hon hade. Efter en spruta till var hon lite tröttare men ändå inte helt utslagen. Det tog sådan tid att veterinären som tog emot oss hann sluta för dagen och vi fick en ny. De körde på och började tömma säckarna även fast hon inte var helt borta. Alternativet var att söva henne helt eftersom de inte vågade ge henne mer lugnande. Det gjorde så ont i hennes lilla rumpa att hon bara skrek. Det var fruktansvärt och det var så man ville gråta när hon kämpade och försökte ta sig loss fast hon var helt groggy. Min lilla go-fis. Hon fick en spruta för att kvickna till och så fick vi äntligen dra därifrån. Dock måste vi snart boka in en tid för en operation då hennes analsäckar inte fungerar som de ska. Hoppas verkligen att försäkringen täcker detta då det tydligen är en ganska kostsam operation.
Nu ligger hon och tar igen sig i soffan även om hon fortfarande är ganska tveksam till att somna, det hände ju en del obehagliga saker sist hon slappnade av.



Snöutter

Jag är så dålig på att blogga att det inte är sant, det vet jag. Men av någon anledning orkar jag inte blogga oftare vilket resulterar i att jag har så mycket jag vill skriva i varje inlägg att det blir jobbigt av den anledningen.

Vad hände då i helgen?
Ja, surprise, i fredags var vi på Plaza.
Och det gjorde ju som vanligt ingen besviken.
Tompa och Sara gjorde oss sällskap och det dracks drinkar, vin och åts mat.



Inte fått en drink på flera minuter. Börjar kännas lite torrt.

Sweet relief

På lördagen hade vi ett projekt som hette duga. Öva spårning i skogen.
Det gick sisådär. Kaxa verkar vara duktig på att spåra allt annat än husse och matte med varmkorv.
En i taget gick vi och gömde oss och varje gång spårade hon på vartenda djurspår som fanns. Och det var inte få.
Men vi fick alla tre en bra träning i alla fall. Springa i djupsnö i skogen känns.

Redo för hårt arbete.

Som en riktig liten snöutter.
Det mesta av snön i hennes ansikte skvätte faktiskt inte upp utan satt fast där.

Några saker att se fram emot:
Ska till Åre och åka bräda med syster
Bada isvak med pappa
Karin kommer hem och stannar i en månad
Karin och Malin har 25 års kalas
Johanna kommer hem och stannar i två veckor
Förhoppningsvis en helg i Vemdalen

Några saker att inte se fram emot:
Veterinärbesök i morgon
Tandläkarbesök på tisdag

Bra att sakerna att se fram emot är fler än de tråkiga.


Fy fan för gårdagens avsnitt av "Halv åtta hos mig".

Apperopå ingenting.
Fy fan för gårdagens avsnitt av "Halv åtta hos mig". Alla som såg det vet vad jag pratar om.
Jag förutsätter att alla någongång sett programmet och vet hur röstningen går till för jag orkar inte förklara.
Det var sista middagen och en av deltagarna skulle sätta betyg. Det hör till historien att hon skrytit helt enormt om hela middagen och sagt ett flertal gånger att det var det bästa hon ätit i HELA SITT LIV. Vilket betyg satte hon då? En FYRA. Motiveringen: Jag vill vinna själv. VA? Vilken jävla idioti! Som tur var vann hon inte själv men den stackars killen som lagade den godaste maten hon någonsin ätit vann inte heller.

Älskar verkligen Östersund ibland

Tänkte att jag skulle skriva om vad som hände förra helgen, insåg då att det snart är helg igen. tiden går så förbenat fort. Man hinner ju inte med.
Hade trots ett sugigt jobbpass en jättebra helg.
På fredagen gick vi på After Work på Plaza och åt och drack.
Jag, Åsa, Henke, Malin, Tompa, Sara, Martin och två killar till.
Halva priset på hela kalaset. Det ska göras om.

På lördagen åkte jag, Henke, Malin och Åsa ut till Stocke titt och fikade frukost. Det har faktiskt öppet året om fast man kanske inte tror det. Gott, gott, gott.
Sedan begav vi oss ner till badhusparken. Vädret var så fint att det gick att sitta och sola vid muren. Mange och Biffen kom och hälsade på. Fick nästan lite vårkänslor. Älskar verkligen Östersund på sådana här dagar.





Sedan kl fyra var det dags at bege sig ut till Camp Södergren där jag skulle servera. Det visade sig bli en kväll från helvetet. Jobbade med en ny tjej från Älgen, hon var jättetrevlig och det var riktigt tur det. Gästerna var riktigt missnöjda med maten men det var inte det som var problemet. Problemet var gästerna. De var riktigt packade redan när de kom så när vi skulle plocka bort förrättstallrikarna började problemen. Folk som inte lyssnar, inte flyttar in stolarna osv. Det var trångt för det var 83 pers i en sal för 60. Serverade varmrätten som buffé och redan innan alla hunnit tagit började folk att gnälla. Självklart kände de att de behövde få gnälla ännu fler gånger när man plockade in tallrikarna. De hade även lämnat berg av mat så det var inte lätt att plocka. Nu hade de ju fått sig ännu mer innanför västen och ljudnivån var helt olidlig. Folk började bugga mellan borden och vi blev både kladdad och knuffad på. Sedan hittade de mer att klaga på när det varken fanns grädde till kakan eller mjölk till kaffet. Det var så illa att bandet som spelade till och med kom fram till oss och sa hur synd de tyckte om oss.Var helt slut när jag kom hem.

Fick även tillfälle att testa min nya assistent.
Gjorde tekakor ur bakboken som tog en hel dag och smakade sisådär. Gjorde även mommas småfrallor som tog en sekund och smakade fantastiskt.

Kaxa var inte så jättenöjd över oväsendet assistenten förde.


Sedan lite roliga jobbnyheter..
Amelie Brud och Bröllop tipsade om våra monogram i tidningen. (Ska fixa bild på det)
Vi kanske ska få ha våra kort med i en bok om trycksaker. (Skriver mer när jag vet mer, om det blir mer)


RSS 2.0