Läderjacka

Igår på kvällen så åkte jag hem till Elin för lite syjunta! Det var väldigt länge sedan. Vi brukar ju sticka men nu hade vi ett nytt projekt, barnjackor. Elin hade fått ett mönster av en kompis och nu skulle vi försöka oss på en varsin jacka.
Jag tog med mig tyg som jag ändå hade liggandes. Det blev till att massakrera min systers gamla halvfärdiga balklänning. Konstigt kanske ni tänker, inte sådant tyg man brukar ha till jackor. Men syrrans balklänning skulle vara i fejkläder. Nu gick hon aldrig på balen så vi sydde aldrig klart den och jag kan inte komma på något annat användningsområde för den. Den blir bättre som jacka. Fodret blir ett gammalt grön-vitt lakan. Blir nog coolt!!
Fick gofika också, hembakat bröd och te. Kan ju hitta symotivationen där om inte annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0