Bosse

Tänkte presentera Bosse med lite fler bilder och beskriva vem han verkar vara.
Hittills är han den snällaste ongen någonsin. Vet att det kan gå över när som helst så därför njuter vi så mycket det bara går.
Han gråter aldrig. Bara när man ska byta blöja, då blir han ibland lite kinkig. Han fattade grejen med ammning på en gång och har gått upp jättebra i vikt. Sover, sover, sover och äter. En helt ny upplevelse att kunna sitta och äta tillsammns när man har en nyfödd. Sover dessutom riktigt bra på nätterna, ta i trä, typ 5-6 timmar i stöten.
Han ser exakt ut som Eva! En liten kopia. Till utseendet, inte sättet.
Vi har inte haft så mycket för oss sedan vi kom hem. Jag är "lite öm" om man säger så. Har inte haft så lätt att gå, tror det blev något vajsing med svanskotan. Går på värktabletter fortfarande men det börjar kännas bättre. Har fatiskt varit på en liten premiärtur med syskonvagnen idag.
Annars har vi haft lite besök men egentligen bara tagit det lugnt. Skönt, men börjar få lite lappsjuka. Gillar ju som att ha ett fullt schema, inte sitta i Henkes mjukisbyxor hela dagen tills det känns som att kroppen och hjärnan blivit till mos. Men lugnet kommer ju att vara över snart så det gäller ju att passa på. Henke börjar jobbar redan nu på måndag. Men Eva kommer att gå på dagis när han är på jobbet så det kommer nog inte bli överdrivet stressiga dagar nästa vecka ändå.

Första bilden


Lite bilder från tiden på sjukan
 



Storasyster kom på besök. Hon blev jätteförtjust på en gång och ville bara pussas och kramas.
Första systerpussen.
 
 
Kaxa tycker inte heller så illa om den nya familjemedlemmen.
 
 
Evagoset fortsätter. Hon är så kär i sin "Bo". Min Bo, min Bo säger hon och kan sitta still med honom i famnen hur länge som helst. Gillar att trycka honom på näsan och säga pip, skaka hans händer och säga "tack, tack", stryka munnen över hans huvud, och tyvärr peta honom i ögonen.
 
 
Har varit till momma och hälsat på som till sin stora förtjusning fick hålla i sitt barnbarnsbarn utan att han skrek. Eva gjorde ju inget annat än skrek när hon hamnade i någon annans famn och momma tycker fortfarande att det var så jobbigt.
 


Nu tänkte jag visa ännu en magbild...
Har ju visat bilder hur magen blivit strre och tänkte nu förhoppningsvis visa hur den blir mindre. Alla visar ju sina växande magar men man får aldrig se bilder på "eftergraviditetsmagar" förståerligt nog. Jag tänkte ändå bita ihop och göra det. För mig kom det nämligen som en chock att magen var så himla stor efter man hade fått barn. Visserligen betedde sig min mage inte riktigt som andras tror jag. Jag får en stor gravidmage, inget sladder. En stor hård mage. Som att den går tillbaka exakt samma väg som den kom. Ja, ja, nu får ni se hur det kan se ut efter en andragångsgraviditet. Får vi se om jag pallar att fullfölja projektet eller inte.
 
 

Kommentarer
Postat av: Moster Malin

Finaste ongarna!

2012-09-08 @ 23:08:17
Postat av: Jenny

Hoppas ni mår bra! Vore skoj med en uppdatering vill se bilder på sötisarna :-) kramar

Svar: Lovar att uppdatera snart! Eller snart och snart... jag lovar att uppdatera. Förhoppningsvis innan jul. =)
Jenny

2012-10-20 @ 17:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0