Sylt

Idag har jag syltat. Fyra stora burkar och två små med jordgubbssylt. Vi var nämligen på självplocken i Ope i går så vi hade över två kilo jordgubbar att ta reda på.

Eva hjälpte till så gott hon kunde även om en hel del hamnade i munnen. Men det är lugnt alla moralpoliser, vi betalade lite extra för hennes mulande.



Köpte även en ny vagn på vägen dit. Behöver ju två snart så Eva fick en ny sulky att åka i och sova i på dagis. Hittade en begagnad till ett bra pris och slog till. Hon tyckte så mycket om den att hon vägrade kliva ur den när vi kom hem och satt kvar ute och läste tidning medan vi stökade på inne.



Syltandet gick bra. Inga problem när man har syltsocker. Bara att röra ihop och koka. I princip.



Var även och lånade en bok på bibblan. Den finns inte i bokhandlarna längre, är lite gammal, så man får låna om man har turen att den finns inne. Vi har stått på kö och nu var det våran tur. Bara att läsa den alltså så ska den där förlossningen gå som en dans. Lätt som en plätt =) Har ju även en profylax dvd så jag kan ju faktiskt omöjligt misslyckas.



Börjar se lite absurd ut nu. Magen står verkligen rätt ut. Var på MVC igår och allt ser bra ut. Nu var till och med värdena så bra att jag ska sluta med järntillskott. Och jag som fuskat som tusan och inte tagit nästan något. Men det typiska är att jag precis köpte en flaska Blutsaft för 105kr som jag inte ens öppnat. Får hålla tummarna på lite eftergraviditetsjärnbrist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0