Släktfest och trettioårskalas

Pappa styrde ju upp ännu en släktfest i år. Hade ju en förra året under stråket och nu var det dags igen. Den här gången var vi hemma hos pappa och tack och lov sammarbetade vädret. Hade det varit risigt, vilket det varit resten av sommaren, hade det blivit knivigt att få plats inne. Vi var typ tjugo pers och lånade alla grannarnas utemöbler. Det var riktigt trevligt!! Henke var på grabbkväll så jag och Eva sov över i Lugnvik. Det kändes som ett bättre alternativ än att väcka henne för att kuska hem mitt i natten.



Hittade en gemensam passion för vatten hos tremänningen Ingemar.


Morgonen efter blev väldigt intensiv. Klockan elva skulle vi nämligen befinna oss hos Madde och David i Ångsta. Packade ihop alla saker och åt frukost. Ringde Henke för att kolla att han masat sig upp och åkte till Odensala där Eva skulle spendera natten. Och detta under tidspress eftersom Eva har ställt om till sommartid och numera tar saftiga sovmorgnar. Hade dock ställt klockan på just den här dagen =)
När jag lämnat Eva hämtade jag Henke och Maddes kompis Malin och så drog vi. Madde hade blivit iväglurad och när hon kom tillbaka stod alla de HEMLIGA gästerna på gården och väntade. Hon hade nämligen ingen aning om att David hade fixat en heldag med överraskningar till henne.
Det var en toppendag som inleddes med en femkamp. Finns ett ställe i Ångsta som ordnar med sådana saker och dit hade David fixat en buss. Jag kunde ju av förklarliga själ inte vara med men det var kul att titta på också kan jag säga!

Överraskad gäst


Madde fick även testa några egna bonusäventyr som hon utförde med bravur!

När alla kamperna var över så tog bussen oss tillbaka hem till Madde och David där det bjöds på lunch. Kött, kyckling, potatissallad, tsatsiki och bröd. Gött! Jag och Henke hade ju egen bil så vi åkte hem och gjorde oss i ordning och mötte sedan upp de andra utanför Marité där det åts middag.
När övriga sedan skulle ut och stråka tackade jag för mig och åkte hem. Men som sagt, en riktigt bra dag!

Annars så har vi haft fika besök av Lisette, Daniel och Annie och Johan, Helena, Alfred och Walter. De kunde inte komma på Evas kalas så de tittade förbi nu istället. Fikades och busades rejält.

I morgon fyller jag år och istället för det traditionella kalaset så tänkte jag ha en liten tjejmiddag istället. Inget stort gäng och ingen avancerad matlagning. Bara så man passar på att träffas lite. Tror jag har planerat det bra med mat som går att förbereda men man vet ju hur det är så jag kommer säkert att ha fullt upp i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0