Härliga sol

Äntligen har solen kommit till Östersund! Och vi har faktiskt utnyttjat den till max. Det har ju varit Henkes sisat lediga vecka också så det var ju tur att den kom när den kom.

Varit till sommarcaféet i Marieby. Det var supermysigt där! Riktigt, riktigt fint och gott fika.


Sedan har vi haft surströmmingsfest! Eller fest och fest... men vi har träffats och ätit surströmming i alla fall. Linn och Oskar och Madde och David kom hit med kidsen och så käkade vi. Och oj, vad gott det var! Det blir verkligen godare och godare för varje gång man äter. Trevligt värre hade vi också. Barnen hade också kul men det var riktigt kaos. De var helt galna. Har fortfarande inte hittat igen min bok =) Hade bara lite kvar i en deckare och den är spårlöst försvunnen. Eva är ju väldigt förtjust i mina böcker så jag kan gott och väl tänka mig att den skyldiga befinner sig under vårat eget tak.

Hade massa bilder men jag vet inte riktigt vad som hände. Nu när jag skulle öppna dem i Photoshop så försvann de. Så kan det gå. Enda bilden som blev kvar var en bild på Linns underbara efterrätt.



Sedan har vi haft en mycket produktiv "göra nytta dag". Ni ska se alla våra förråd nu! Man kan gå in i dem nu. Något helt nytt. Rensade en del men främst strukturerade vi om. Det gjorde enorm skillnad. Henke stod för allt kånkande och fixande och jag stod för pill med stolsdynor. Trodde ju kanske att jag skulle hinna lite mer men icke. Skulle klä om en fotölj och hade egentligen bara kvar att sy ihop kanterna för hand. Tog sina timmar det. Men jag ville ju vara nogrann, hoppas ju på att slippa göra om det i första taget.



Fint och nystädat


Kaxa tog det lilla lugna och chillade på en gammal matta.


Stolen före omklädning


Och efter


Eva fick en fin prinsessklänning av en av granntjejerna. Den blev väldigt populär!



Henke fick ett bonusryck i rensning och tog tag i tre sopsäckar fullt med skor. Jag hade några. Har lite färre nu...


Fick sedan äntligen till en dag vid Lillsjön. Trodde ju att det skulle bli en hel del i sommar men vädret satte ju käppar i det hjulet. Madde, David och Neo gjorde oss sällskap och det grillades korv och badades i timmar!


Sedan på kvällen grillade vi med David, Neo, Elin, Bengan och Ture. Mycket trevligt!!

Har även varit på den årliga kräftskivan hos Cissi. Var jättekul och gott! Bommade dock att ta några kort.

Så, det var den sommaren den. Nu börjar allvaret och vardagen. Ska börja fasa in Eva i dagisrutinerna i morgon. Går säkert alldeles utmärkt. Börjar med endast ett par timmar i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0