Födelsedagsmiddag m.m.

Jag har inte så tur med de få soliga dagarna som vi haft. Har inte haft nästan några spikade planer under sommaren men tro på fan att just när jag har det så blir det sol. Idag var en sådan dag. Satt på jobbet när solen sken utanför förnstret och min födelsedag var en annan. Men där fick jag faktiskt skylla mig själv. Jag VET ju att det alltid är fint väder på min födelsedag så jag skulle inte ha planerat in att laga mat hela den dagen. Skulle ha förberett allt dagen innan. Men nu var jag ju inte så förutseende utan stod inomhus nästan hela dagen.

På förmiddagen var vi faktiskt en sväng på Evas dagis. Bara för att hon skulle få leka ute lite med de andra barnen. Det är ju faktiskt ganska snart dags att börja igen. Tror hon kommer tycka att det blir skitskoj att få komma tillbaka. Var absolut inga protester när vi föreslog att vi skulle dit.

Sedan kockade ju jag då en del. Det var inget avancerat alls, det tog bara tid för att jag inte är så värst snabb längre och måste sätta mig och vila emellanåt. Plus att jag ville förbereda ALLT så jag skulle slippa stå i köket när gästerna kom.
Menyn såg ut som följande: Till förrätt, matjesill med alla tillbehör. Varmrätt, Dijonkyckling med pastasallad. Efterrätt, ananaspaj med jordgubbar och glass.
Hade dessutom en helt fantastiskt trevlig kväll!! Jag har så himla bra kompisar att det inte är sant!! Tack allihop!!


Har bakat dubbel sats småfrallor också. Är inte så länge kvar till förlossningen nu. Typ tre veckor om jag går tiden ut. Och det jag vet att jag ALLTID är sugen på, oavsett tillstånd, är småfralla. Har även inhandlat massvis av festisar. Så nu kanske jag överlever förlossningen energimässigt i alla fall. Fick finhjälp av lilltjejen också.


Har varit på Änges 4H gård och kollat också. Inte jätteimponerad. Några kaniner, getter, marsvin, ankor och höns i omysig omgivning. De hade ju verkligen kunnat göra det så himla kul men nu var det mest att gå runt och titta in i lite burar. Klappade getterna lite i alla fall vilket resulterade i att Eva blev stångad i magen. Inte så kraftfullt men tillräckligt för att hon skulle bli ledsen. Då åkte vi hem.


I förrgår var vi på middag hos Tompa och Sara. Vi hade ju massor av pastasallad över sedan födelsedagsmiddagen så de kompletterade med lax och såser och vips hade vi middag! Vädret var faktiskt riktigt fint på kvällen så vi kunde sitta ute och äta och barnen kunde busa fritt.
I går blev vi också bjudna på middag. Hos Linn och Oskar den här gången. En GRYM kycklinglasagne.
Fick en present också. Som tack för att vi vattnat deras blommor när de var på semester. Kan tänka mig att vattna blommor fler gånger om man får så fina belöningar =)


Eva surade lite över att hon inte fick springa runt som hon ville när vi satt och åt. Ölen hade inget med saken att göra, lovar!


Lite glass hjälpte.


Vi gick inte utan efterrätt heller


Har tjänat lite pengar de senaste dagarna också. Sålt ett par saker på Facebooks köp och sälj sida. Riktigt behändigt. Kostar inget att lägga upp saker och de verkar säljas fort som tusan. Eller så är det ett tecken på att vi satt lite låga priser =) Har i alla fall fått sålt våran utemöbel och Evas gamla babysitter inom minuter från det att de lagts ut. Grymt! Ska rensa förrådet snart och då jävlar!

Utemöbel 600kr


Babysitter 200kr


Eva kom dock på hur rolig den kunde vara. Men det var lite för sent.


Några bonusbilder.

Eva skriver i mammas kalender


Efter badet. Ska bada lite extra nu. Har blivit rädd både för att bada och tvätta håret. Badet går riktigt bra nu och hon kan sitta ner ensami badkaret och busa och leka (gick inte för en månad sedan). Hårtvättningen är dock fortfarande tortyr men jag hoppas att det blir bättre snart.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0