FEEEST!

Så ska jag då försöka uppdatera er lite. Var ju ett tag sedan jag skrev så jag får se om jag kommer ihåg allt som hänt. I onsdags kom i alla fall syster och Martin hit. De hade ju lyckats få ledigt så att de skulle kunna komma på min fest. Malin hjälpte mig jättemycket med förberedelserna för det var ju en del som skulle fixas. Det jag hade gjort i förväg var att baka sex små västerbottensostpajer och en stor, gjort en laddning muffins och bakat Sarabröd. Det som var kvar att göra var två omgångar muffinsar och göra hallonfrostning till dem,  en skaldjursröra, en romröra, kokta ägg, sallad, baka små potatisar, blanda i ordning tio flaskor med snaps och säkert en massa fler saker som jag inte kommer ihåg nu. Det tog praktiskt taget hela fredagen i alla fall.
På lördagen var det då festdags och jag, Malin och Martin begav oss till lokalen. Man tror aldrig att det ska ta så lång tid som det tar och det var samma nu. Efter att ha varit där i typ tre timmar så fick vi byta av med Henke för att hinna göra oss i ordning. Jag tror att vi ordnade med det absolut sista precis när folket började komma. Vi blev typ 30 pers och jag hade så himla kul!!!! Planen var ju hela tiden att gå all in för jag firade ju ändå min trettioårsdag och det var så himla länge sedan jag festade utan att tänka på att hålla igen. Det snapsades och sjöngs och dansades i timmar. Fick massor av jättebra presenter också, TACK ALLA! Tyvärr fick jag min magonta senare och var tvungen att låsa in mig på toa i vad som kändes som en evighet. Som tur var så var det ju ganska sent. De flesta där trodde nog att jag hade druckit för mycket och låg och spydde, men hellre det än att de hade vetat att jag satt och sket i timmar =) När jag kom ut var bara Henke, Falle och Christian kvar och det var dags att åka hem.
Jag var livrädd för morgondagen då jag inte hade följt några regler över hur man ska bete sig för att må bättre dagen efter. Jag hade ätit dåligt med middag och ingen nattmat, inte druckit en droppe vatten på hela kvällen och jag gick och lade mig när jag var som absolut fullast. Kommer inte ens ihåg att jag gick och lade mig. Men, mirakel händer. Jag mådde faktiskt jättebra dagen efter. Vaknade första gången kl åtta och antog att jag fortfarande var full eftersom jag mådde så bra. Åt en macka och drack ett glas mjölk och sov vidare till kl elva. Mådde fortfarande bra då också. Gick i princip och väntade hela dagen på att bakisen skulle komma men han höll sig borta. Magiskt!
Henke och Sune fixade städningen och det tror jag att jag kommer att vara tacksam över resten av mitt liv!!! Tack, tack, tack!



Jag har försökt att lista ut lite hur min mage fungerar i alla fall och jag tror jag börjar lista ut vad den gillar och inte gillar. Jag får ABSOLUT inte äta för mycket. Knappt så jag blir mätt för gör jag det så får jag mina magkramper kvällen efter. Då maten når någon viss del av tarmarna antar jag. Jag ska inte heller äta sötsaker får då får jag också problem. Ska försöka följa mina egna instruktioner ett tag nu och se om jag mår bättre.

Var till Skucku i måndags. Blev ditbjudna av Henkes faster och hennes karl. Finsk lax och Skuckupotatis stod på menyn och det var grymt gott!! Fick present också! Maggan delar mitt intresse för gamla saker så jag fick en fin burk, små koppar och fat av henne. De var verkligen jättesöta. Ska ta kort på dem sedan så ni får se.

Idag har jag varit på badet med Linn och Texas. Det var jättekul! Så skönt att vara där när det snappt är några folk där. Eva gillade dock mest att krypa omkring på stengolvet mellan de olika poolerna så hennes små knän blev helt uppskrapade. När det började blöda på ena knät så fick det vara nog och så satte vi oss och åt lunch. Linn fyllde i några luckor från lördagen också. Tydligen så kommer hon och jag umgås så mycket när vi flyttat att vi kommer att gå under samlingsnamnet Jennlinn. Det var vad jag förutspådde då ialla fall. Såhär i nyktert tillstånd hör jag ju hur dumt det låter. Självklart kommer vi gå under namnet Linny =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0