Mathelg!

Så hade ännu en helg passerat då. I fredags kom Henkes mormor på besök vilket resulterade i att vi blev bortbjudna på middag i tre dagar i sträck. På fredagen blev vi bjudna på lax i Odensala, sketagott!
På lördagen gjorde vi ingenting alls under dagen. Eva har haft lite dåliga nätter så det blev mest slappande. Jag tror Henke sov i tre olika omgångar. På kvällen rustades det för fest! Henkes mormor bjöd ut oss alla på En liten röd. Jag beställde en blodig pepparstek och det var sanslöst gott!! Eva fick korv med pompa och var nöjd så länge det fanns korv att äta men före och efter det så var det ganska gnälligt. Nu när hon kan gå vill hon inte gärna sitta fast i en barnstol. Det var fullt med folk där så vi ville ju inte gärna släppa lös henne i lokalen. Turades om med att valla henne runt restaurangen.
På natten mot söndagen tog Eva rekord i dålig natt. Henke var först uppe med henne i två timmar mellan typ ett och tre. Sedan tog jag över och var uppe mellan tre och halv fem. Och ändå sov hon inte längre än till åtta och sov inte länge på dagen heller. Förstår inte vart hennes energi kommer från. När hon är vaken på natten så är hon ju inte grinig heller. Bara pigg. Blir bara grinig när man försöker lägga henne. Hon vill vara uppe och busa, skratta och prata. Det är ju trevligt, men INTE mitt i natten!
På söndagen åkte jag på Folkets hus på loppis. Var där kvart i tio, de öppnar tio, och det var proppfullt med folk. Hela badhusparkeringen och folkets husparkeringen var fulla och jag fick stå en bra bit bort på travparkeringen. Det var en toppenloppis med massor av bra grejer. Är man ute efter barnsaker så är ju loppisar helt rätt ställe. Vartannat bord är ju fullt med barnsaker. Fyndade ett gäng saker. Tre par vantar, en mössa, en tröja, ett par vinterkängor, galonbyxor, fyra böcker till Eva och fyra böcker till mig och en ny sulky. Har ju redan en sulky men den här var mycket bättre. Den gick att ha i liggläge, hade en korg under och hade suflett. Perfekt när vi åker utomlands så vi tar och säljer våran gamla enkla sulky. Allt detta gick på 400kr. NICE!
På väg därifrån så ringde jag Henke och fick då höra att både han och Eva sov. Hade INGEN lust att åka hem och sitta inne och vänta på att de skulle vakna så jag tänkte åka och fika istället. Vädret var nämligen helt underbart! Kilade då tillbaka och köpte de fyra böckerna till mig själv. Åkte till Torgbrinken men det var stängt. Hade ingen lust att åka in till stan så jag ändrade mina planer och åkte på kvantum och köpte baguetter, åkte hem och bryggde te och satte mig på gården. Hade precis lutat mig tillbaka med min bok när jag lyckades tömma den superheta koppen te i knät. Fan! Bara att kila upp i lägenheten och duscha kallt då. Det verkade i alla fall ha lyckats för de knallröda märkena jag hade över hela magen och låren var borta till kvällen.
På eftermiddagen var det dags att bli bjuden på middag igen så vi tog oss ut till Odensala igen och blev bjudna på köttfärspaj. Återigen supergott. Matmässigt måste jag säga att det har varit en superhelg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0