Åsa 30 bast, kräftskiva och lite till

Så var det ju lite skrivande att ta igen då... igen. Varje gång det har gått länge så lovar jag mig själv att uppdatera oftare. Det är såå mycket roligare att blogga när man gör det oftare, när det är mycket att ta igen så känns det mest bara jobbigt.

Börjar med att berätta om Åsas trettioårsfest! Det var en jättekul kväll! Började med en After work på Plaza. Vi hade ett stort runt bord där vi alla knöade ihop oss. Åsa bjuppade på drinkar och vitlöksbröd innan vi beställde in mat och vin. När klockan var nio beställde vi det sista (after work erbjudandet tar slut då) och begav oss hem till Åsa och Kalle. Drack och pratade en stud där och sedan gick vi till Bishops. Skulle överraska Åsa med en Appeltini men det hade de inte. Har beställt det förut där men nu har de tydligen slutat med all sprit som inte är whiskey. Försökte även beställa en päroncognac men de hade inte någon sorts cognac heller. Slutade med att hon fick en Irish. Tiden rusade iväg och så var det dags att gå hem. Bussen gick halv tre så jag hade en halvtimme att spendera. Christian gjorde mig sällskap på Sibylla där vi beställde varsinn French.



Dagen efter var det kräftskivedags hos Cissi. Var ju inte jättesugen på att smälla i mig en flaska vin så jag blev glad när det visade sig bli en lugn tillställning. Som traditionen påbjuder så badade grabbarna först. Var kallt som fan som vanligt också. Var ju ganks fint väder men väldigt kallt, vi brukar ju vanligtvis inte ha kräftskivan såhär sent på året. Det var en eiktigt bra kväll med mycket sjungande och skrattande. Tompa hade även med sig en snaps från helvetet. Det är ju också lite av en tradition. Det var en chilisnaps som var sjuuukt stark. Alkoholmässigt också men främst smakmässigt. Doppade bara tungan i den och det brände som eld.



Tompa åt sin första kräfta på förbaskat många år


Lite trött avslutning bara =)


Har ju varit och tränat också! Har ju börjat på något som heter GymMix. Det är som Friskis fast det håller till i olika gympahallar runt om i stan. Skönt att slippa ta sig till Frösön och väldigt billigt dessutom. 500kr per termin. Första passet vi gick på var ett mixpass. Det är lite dans/aerobicsinspirerat och det var jättekul. I torsdags var vi iväg igen, det här gången skulle vi på ett boxpass. Jag åkte och skulle hämta upp Kristine och en kompis till henne och insåg då att jag hade glömt mina skor. Skyndade mig tillbaka till Ope och hämtade skorna och insåg på tillbakavägen att vi aldrig skulle hinna bort till Fagervallsskolan i tid. Bytte då lite spontant till ett medelpass på storsjöskolan som ligger lite närmare. Medelpasset var sådär. Inte alls lika roligt som mixpasset så nästa gång ska jag se till att komma ihåg skorna så vi hinner på box istället. I går var jag på mixpasset igen. Hoppas jag får till lite rutin i tränandet igen. Det vore skönt.

I onsdags var det matjuntedags. Min tur. Skulle ha haft det för en evighet sedan men som vanligt blir juntan väldigt lidande under sommaren. Lite dåligt planderande av dag från min sida eftersom jag tog det på samma dag som babysimmet men det fick bli lite enklare mat istället. Kom ju inte hem förrän fyra och tjejerna skulle vara här kl sex så det fick bli snabba ryck. Skippade förrätten eftersom jag ändå inte får äta så mycket nu och till varmrätt gjorde jag Bombaycurry med ris. Det är en köttfärscurry som går jättesnabbt att göra och så får man plock vilka tillbehör man vill ha själv. Tillbehören var banan, mango, rostad cocos, jordnötter och min rabarberchutney. Det var okej, lev inte så gott som jag kom ihåg det sedan sist jag åt det. Till efterrätt blev det ananaspaj med te framför bonde söker fru. Nice kväll!



Och så massa Evabilder. Hon har skaffat sig en fotomin. Den är sådär. Jag tror hon försöker le men det går bara ibland. Hoppas hon lär sig snart för den där minen vill man ju inte ha i sitt pass =) Hon kommer ju fasna i tullen på en gång med sitt grin. Minen dyker upp på ett gäng bilder här nedan.



Har lärt sig hur man använder en telefon också.


Favoritplatsen bakom gungstolen


Ibland lyckats det ändå


Av vin blir man glad!




Har varit iväg på Jamtli på Öppna förskolan också. Fick med mig Madde och Neo, Linn och Texas och Sara och Moa. De hade flyttat verksamheten till den nybyggda kyrkan den veckan och den var supermysig. Rekomenderas verkligen till alla som tänkt döpa sina barn. Åt sopplunch på kaféet efter men det rekomenderas inte lika varmt. Först och främst så öppnade de inte förän halv tolv. Med lite tjat fick vi i alla fall sitta och ge barnen mat där kl elva men vid tolvtiden så var det PROPPFULLT! Barn som skrek precis överallt. Allt annat än rofullt. Som tur är så hade ju våra små snälla barn somnat i vagnarna på innergården till dess så vi föräldrar fick ett hyfsat avslappnat lunchbreak i alla fall.




Kommentarer
Postat av: Kakans foton och illustrationer

Ehm.. den där vackra fotominen kan hon ha fått från faster.

Sorry!

2011-09-26 @ 14:27:58
URL: http://kakansfoton.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja, det är ju inte från mig i alla fall. Jag blir alltid jättefin på kort.

2011-09-27 @ 14:24:15
URL: http://spira.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0