Lite allt möjligt

Det är inte bara Eva som klippt sig. Jag har också gjort det. Det var ett år sedan sist så det var ju på tiden. Var ett par veckor sedan men jag har glömt att skriva det. Det som var lite roligt med klippningen var att jag och Åsa klipptes på kontoret. Jag känner ju min frisörska lite och eftersom hon slutat klippa på salong så måste vi vara hemma hos någon. Det var lite bökigt för henne att ta sig ut till Ope och hon bor i en pytteliten lägenhet i stan. Det kändes superlyxigt att bli klippt på jobbet! Jag klippte bara håret rakt av vid axlarna. Är less på det uppklippta och försöker bli av med det.

I helgen hade vi inte jättemycket för oss. Henke hade match på lördagen och var borta nästan hela dagen. På kvällen skulle vi bjuda Kristine och Leo på middag men Leo höll på att få tänder och var inte på bra humör så de var tvugna att ställa in. Jag hade redan passat på att laga maten när Eva sov så jag ringde runt till nästan alla i telefonboken för att få hit någon som ville hjälpa oss att äta upp maten men det var stört omöjligt. Lite kort varsel =) Det fick bli en romantisk middag för tre istället.


På söndagen åt vi gófrukost med amerikanska pannkakor. Trodde Eva skulle avguda dem men icke. Formfranska med smör var mycket godare. Störtomöjligt att lista ut vad den ungen gillar.



Nu vill jag att ni lägger märke till bilden ovan och hur söt Eva är i sin långa, fina, raka lugg. Nu kommer bilder på hur Eva ser ut nu...  Men det ser bättre ut än på bilderna för den är sällan så välkammad som den var efter klippningen.



På söndagskvällen kom Tompa, Sara och Moa och hälsade på. Jag bakade en ananaspaj och så drack vi kaffe och te och pratade en massa. Mysigt värre. Söndagen i övrigt var dötrist så det var tur att de räddade den dagen!

Skillnaden på portionsstorlekar. Ananaspaj. En är Henkes och en är min..



I måndags åkte jag till Madde och fikade med henne och Ida. Det var jättetrevligt och gott. Ida har ju gift sig så det var jättekul att få höra hur allt hade gått.


I tisdags var vi på middag hos pappa. Det var jättegott! Momma var också där, hon och Eva busade massor. Riktigt skönt att Eva kommit över "vara rädd för tanter fasen" =)

Eva har förresten lärt sig gå!!! Vänsterfoten är fortfarande lite snabbare än högerfoten men det går riktigt bra och hon tycker att det är riktigt kul!

I går var vi på simskolan och lekte och badade men idag hade vi inga planer. Skulle på provtagning för struman och levern kl nio i morse men sedan var kalendern tom. När vi satt i väntrummet så ringde Linn och undrade om hon och Texas fick komma och hälsa på. Självklart fick de det och dagen blev super trevlig. Kidsen lekte fram till lunch och då var det tupplursdags. Då fikade jag och Linn mackor och te. Eva var inte så sovsugen precis då så hon var vaken lite längre så nu tror jag att hon kommer att sova riktigt länge.

Ikväll ska jag och Kristine... träna!



Kommentarer
Postat av: Linn

kommer gärna till er och fick och rasta texas :)

2011-09-16 @ 21:40:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0