Kräkfest

Fuck. Hade skrivit allt men så försvann det. HATAR när det händer. HATAR Google crome. Går inte att lägga in bilder nu heller. Men det kanske är blogg. se:s fel också, vet inte. Försöker igen.
Igår vid tio så vaknade Eva och var grinig. Fick sitta uppe i mitt knä i soffan och det märktes att det var något som var galet. Helt plötsligt lade hon, inte bara en utan två, stora spyor på golvet, mitt ben, min hand och hela pyjamasen. Och nu snackar vi riktiga vuxenspyor. Hon har aldrig spytt sådana förut och jag visste inte riktigt hur jag skulle hantera det med tanke på min spyfobi men det gick faktiskt ganska bra. Tur bara att Henke var hemma och tog hand om det värsta. Rengjorde henne och bytte pyjamas. Försökte sitta i soffan igen men hon var helt hysterisk. Gallskrek verkligen. Det märktes att hon hade väldigt ont i magen för det var lugnt i några sekunder och sedan kände man hur hon spände hela magen och så började hon tokskrika. Fick som panik i hela kroppen och sparkade och fäktade fast hon ville vara kvar i famnen. Riktigt jobbigt var det. Hon var som lugnast när jag stod upp och höll henne och gungade så det gjorde vi, tills nästa omgång spyor kom. Den här gången var jag lite bättre förberedd och såg till att de hamnade på golvet. Hon kräktes ända tills att magen var tom och efter det lugnade hon ner sig. Tvättade av henne igen och då när vi satte oss i soffan var hon helt slut. Var bara att lägga henne i sängen och hon slocknade på en sekund. Sov hela natten till klockan halv tio!! Verkade pigg under hela förmiddagen men när hon klev upp efter tuppluren så var hon jättevarm. Testade och då hade hon feber. Hon var fortsatt ganska pigg så vi tog en minipaus från tristessen inne och hängde lite ute på gården. Det behövdes verkligen för jag blir lite galen av att sitta inne hela dagen.
Planen idag var att laga mat och ta med till momma efter babysimmet men det var bara att skrota de planerna. Lagade istället en supergod köttfärspaj med hemmagjord aioli och baguetter till. Och så klart lite vin. Så var den dagen räddad. =) Håller tummarna på att Eva känner sig lite piggare i morgon. Tror inte att det rör sig om magsjuka. Snarare tänder kanske. Hon har ätit och druckit bra idag och har inte kräkts något mer. Två tänder är på väg och hon har ju blivit riktigt dålig tidigare när det varit tandsprickning. Håller tummarna för i morgon!
PS. Det går inte heller att göra radbyten på den här sidan så därför får ni denna tjocka blaffa med text.

Uppdatering: Krånglade mig in på Firefox nu och inte heller här kan man ladda upp bilder. Tar tillbaka all min tidigare skitkastning mot Google crome och kastar den istället på blogg.se.
Uppdatering2: Lyckades hitta en lösning på problemet!! Tydligen ska man klicka på "Ändra redigerare" så löser sig nästan allt. Grett! Det som jag skrev förut går fortfarande inte att göra radbyten på. Men, men.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0