Turkiet!

Vi hade det så himla bra att det inte var sant!!
Början var dock sådär. Fast Henkes kräksjuka försvann lika snabbt som den kom så dök en förkylning upp lika snabbt. När vi skulle åka så hade han feber, hosta och var snorig. Eva var dessutom snorig. Jag höll konsekvent för öronen och ignorerade allt som kunde tänkas förstöra min utlandsresa det allra minsta. Fick dock ta det tyngsta lasset vad gäller Evapassning och fick ha ansvaret för henne under hela flyg- och bussresan. Sammanlagt sex timmar. Stillasittandes i en stol. Med en sprattlig unge. Hur gick det då? Bra, faktiskt riktigt bra. Visst hon var sprattlig och ville inte sitta stilla en minut. Hon sov bara 20min (!) på heeeela dagen. Brukar sova i typ tre timmar. Men när hon var igång så var hon inte grinig utan bara nyfiken och sprallig. Lite grinig alldeles innan hon somnade i min famn men när hon vaknade så var hon piggelin igen. Blev en lite kämpig natt den natten men resen av veckan gick alldeles utmärkt.
Vi hamnade på ett jättebra hotell och det absolut bästa rummet på hela hotellet. Vi hade den största balkongen jag någonsin sett! En jättelik terass med solstolar på så när Eva sov så kunde vi ligga ute och sola. Annars hade ju en av oss blivit tvungen att sitta inne och passat.
Vi hade toppenväder hela veckan. 23-25 grader och strålande sol varje dag utom en halvmulen förmiddag. Dagarna spenderades som så att vi vaknade runt åtta och åt frukost på rummet. Mackor, te och ägg. Sedan fick en av oss soltid, körde varannan dag, medan den andra hängde med Eva. Gav Eva lunch som vi lagade på hotellet. Hade med oss både falukorv och köttbullar =) Lade Eva och så kilade Henke iväg och köpte kycklingkebab i bröd till lunch till oss. 16kr, helt okej pris. Solade på balkongen till Eva vaknade och solen försvann runt grannhuset. Då fick den som inte solat på förmiddagen lite soltid vid poolen medan den andra passade kickan. Sedan ev lite mer sova för Eva, dusch och ut och äta. De flesta kvällar skötte hon sig jättebra vid middagen men ett par dagar vägrade hon sitta i barnstolen och vi fick turas om att valla henne medan den andra åt.
Det enda som skilde sig åt var att två dagar gick vi till stranden på förmiddagen. Bla den molniga dagen. Det var jättekul att vara där tyckte Eva men det var väldigt svårt att skydda henne mot solen där så därför var vi mest kring hotellet. Vattnet i havet var dessutom helt underbart. Supervarmt! Till skillnad från poolen som var iiiiiiskall. Var bara snabbdopp som gällde i den.
Maten var grym och det finns egentligen ingenting att klaga på.
Hemresan gick till och med bättre än ditresan. Vi åkte mitt i natten, var tvugna att kliva upp tio över ett och tänkte att Eva nog hade sovit sitt med tanke på hur ditresan gick. Men på den tvåtimmar långa bussresan sov hon en timme och av de fyra timmarna på flyget sov hon två. Skönt! Speciellt eftersom vi hade ett extra säte som hon kunde sova på så jag kunde faktiskt läsa lite.
Jag har blivit sjukt kvällstrött på sistonde så bilderna uppdaterar jag med senare. Sovdags!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0