Östersund- Kumla- Stockholm

Nu sitter jag här i soffan och det känns som att jag väger 20 kilo, helt urlakad. Har börjat min vätskediet som jag ska hålla i två dagar innan det är dags för tarmröntgen. Var meningen att det skulle vara gjort redan men jag fick tiden uppskjuten. Det jag "ätit" idag är saft, nyponsoppa och tomatsoppa, och det skulle man ju klara sig på ganska bra om det inte vore för alla laxermedel jag dessutom måste proppa i mig. Har spenderat några minuter på toaletten idag =)
Har varit i Kumla och Stockholm nu i fyra dagar men det hade ju hänt lite innan vi åkte som jag tänkte rapportera om först.

Var och tittade på killingarna på Jamtli. Det var jättemysigt och eftersom Henke fick årskort där från jobbet så lär vi ju spendera några dagar till där i sommar. Vi blev ett sort gäng som dök upp och det var jättekul att träffa alla!



Träffade även ett gäng mammor och vi spenderade dagen med fika i solen.


Eva har även hittat en ny min. Den såkallade "mongisminen". När hon gör den vet man att hon är lite full i fan och att hon kommer att ställa till med något bus inom kort.


Och mycket riktigt så trakaserade hon kompisen Ville till tårar kort därefter.


På lördagen fick jag min allra första utekväll! Det var meningen att både jag och Henke skulle ut och att vi skulle testa Henkes föräldrar som nattbarnvakt för första gången men tyvärr blev båda sjuka så vi fick göra om planerna i sista sekund. Jag åkte i alla fall med Madde och David till deras vänner där vi grillade och festade. Det var jättekul och riktigt skönt att få en helkväll. Blev Plaza sedan och som vanligt så tappade jag gnistan någonstans där. Har inte mirakulöst blivit en krogmänniska efter graviditeten.
Kameran hade slut på batteri så det blev inte några bilder men en bild togs innan jag pep iväg när jag fyllde på mysdepåerna inför kvällen.


Har stickat klart vantarna, och mycket riktigt så blev de superstora. Henke fick ta dem istället.


Resedags!! Vi var nervösa över resan men våran lilla kicka skötte sig exemplariskt! Det var nästan bra att det var två byten för då fick hon lite nytt att kika på och höll humöret uppe ett tag till.


Det var praktiskt taget sommar i Kumla men tyvärr så kom vi precis när det var kallt. Vi trotsade dock kylan och grillade på kvällen när vi kom. Dagen efter gick jag, Henke och Eva på en promenad, samma promenad som vi gick på sist vi var där. Jag ville fota två hus jag såg då. Ett hus med ett fönster på skorstenen (!) och ett till pyttelitet hus som var så himla gulligt. Tyvärr så såg man inte på bilderna hur litet huset var så det var inte så kul. Men skorstenshuset får ni se!



Grillade även dag nr två.


Åkte sedan till Stockholm. Tågresan blev jättejobbig för det var elfel så vi blev stående i en timma. Det fanns inte heller någon bistro så vi kunde inte värma mat till Eva eller köpa vatten till henne. När vi kom fram var det kaos för det var ju inte bara vårat tåg som hade stått still. Vi skulle till Karins jobb och virrade runt en hel del innan vi hittade rätt. Som tur var hade Karin fixat både käk och vin så vi kom iform ganska snabbt. Det var after work på Karins jobb och en drinkälskare som jobbar där hade fyllt en hel bänk med sprit och tillbehör som behövs när man ska blande drinkar. Henke och Eva ackade för sig men jag och Karin blev kvar. Tre goda drinkar blev det och de gjorde det de skulle. Har ju druckit vin efter graviditeten och det har ju fungerat fint men tydligen är det en annan sak med sprit. Drack ur små martiniglas men det är klart att det var ju inget groggvirke utan ren sprit i drinkarna. Blev rejält på pickalurven men hade riktigt, riktigt kul! Fick en snygg "maktbild" tagen också. =)


Lördagsmorgonen spenderades av förklarliga skäl halvsovandes i soffan med Karin. Henke och Eva flanerade runt på stan. Vi mötte upp lite senare och fikade lunch.
Hem och gjorde oss i ordning för syster med familj kom. Vi skulle ut och äta och sedan skulle ju jag och Malin på Cat Stevens. Det var ju det som var själva syftet med hela resan. Vi gick ut och åt på Koh Phangan, en thairestaurang som de har inrett så det verkligen känns som man är i Thailand på riktigt. Mysigt!



Blev ett regnoväder mitt i maten så jag och Karin blev lite frusna.


Sedan stack då jag och syrran på konsert. Det var grymt! Bästa delan var slutet då han spelade alla gamla godingar och hela publiken stod upp, klappade händerna, sjöng med och dansade. Det enda smolket i bägaren var tanten som satt en stol bort. En liten stund in på konsteren går de som satt bredvid mig. Skumt tyckte vi men lukten som följde med dem var inte skum, den visste vi på en gång vad den betydde. Tanten hade kräkts ner hela stolen och golvet. Mysigt... Tack och lov att hon åtminstonde satt en stol bort. I pausen kom det folk och städade bort skiten.

Dagen efter var det hemresa så förmiddagen spenderades lugnt.


Tågresan hem blev sådär, pga en olycka så blev även det tåget försenat. Stod stilla i närmare två timmar men tack och lov så körde de in mycket av förseningen så vi blev bara ca 45 min sena. Eva hade svårt att sova så det blev inte direkt en lugn och skön resa men hon skötte sig så absolut bra man bara kunde förvänta sig.

Oooootroligt skönt att vara hemma!! Finväder har vi fått med oss också, typ 25 grader idag!!
I morgon ska jag.... sitta hemma och bajsa hela dagen igen.

Kommentarer
Postat av: Tant Karin

Det var våldsamt trevligt att ha er här!

Nästa gång ni kommer (ja, jag räknar med att det kommer att ta ett bra tag) kommer vi ha 25 kvm till att placera er på!

2011-05-11 @ 09:06:54
URL: http://kakansfoton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0