Jag och Bakisen

Idag är jag ganska seg. Var trettioårskalas igår. Blev bra drag. Mår egentligen ganska bra idag men det är skillnad mot innan jag fick barn. Först och främst så mår jag generellt sämre dagen efter men jag är ju även van att kliva upp mycket tidigare än förrut så när jag vaknar halv nio och mår dåligt så känner jag mig riktigt värdelös. Fast innan jag fick barn så skulle jag ha klivit upp efter tolv och förmodligen inte mått så dåligt. Nu är ju klockan strax efter tolv och nu mår jag ju helt okej. Kvällen var skitkul i alla fall. Vi började på Loftet med middag som fördelsedagsbarnet stod för, TACK Kalle!!, och fortsatte sedan hem till dem där det bjöds på dricka och fotboll. Nästa anhalt var Marité och faktiskt var det riktigt kul, fast det är en krog. Vi hade barnvakt, Eva sov i Odensala och det gick jättebra!! Hon sov hela natten, våran duktga lilla tjej. Nu känns det mycket bättre att åka bort nästa helg. Då är det ju brännbollsturnering i Ånge. Ska bli så himla kul!!!! Syrran och Martin kommer upp dessutom.

Redo för trettioårsgalej


Vad annars har hänt sedan sist då?
Vi har varit och hälsat på Madde och David i deras nya hus. Det var helt enormt. Såg inte så stort ut utifrån men när vi gick på rundvisning så tog banne mig aldrig rummen slut. Där kommer de få det superbra!


Har varit på junta hos Evelina. Tyvärr kunde inte Kristine vara med för Leo var sjuk och det var jättesynd för hennes skull för det var så himla gott!!!! Till förrätt så fick vi laxrullar med pepparrotscreme. De var magiska. Jag och Therese tjatade till oss backning till och med =) Till varmrätt tjälaknul med potatisgratäng och örtsås och efterrätt hjortronparfait, det var också hur gott som helst. Rullade hem.


Meeri är hemma från Guatemala så jag var och hälsade på henne. Hon köpt sig en liten sjumånaders hundflicka vid namn Mira. Hon var så blyg och försiktig och helt underbart söt! Det var ju en av hennnes första dagar hos sin nya matte så det är ju fullt förståeligt att hon var lite försiktig. Det var jättekul att träffa Meeri också, vi träffas alldeles för sällan.


Idag är det morsdag men hitills har det inte firats så mycket. Dock är det ju lyx att få vara ensam hemma hela förmiddagen och vara ifred med Bakisen så det kanske är min present från familjen. Henke cyklade till Odensala i morse men kunde ju inte direkt ta bilen hit på en gång så de är fortfarande där. De skulle vänta tills Eva sovit innan de kom hem. Hon har föresten börjat sova en gång per dag istället för två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0