Eva Gräddnos

Helg! Fast det märks egentligen ingen skillnad. Henke har varit borta hela dagen idag också, fast inte på jobb utan på fotboll. Först match och nu fest. Jag har varit hos Kristine och ätit mat och tittat på film. Och ändå varit hemma i två timmar =) Evas sömn har varit lite knackig sedan vi var ute och reste så jag ville inte sabba den ytterligare. Därför tidigarelade vi filmkvällen. Gick dit till halv fyra och klockan sju var vi klara. Skumt att komma hem och ha känslan av att man borde gå och lägga sig fast klockan bara var sju. Vi lagade en skink- och spenatpaj som var jättegod och såg en romantisk film som heter New York I love you. Den var skum. Eva och Kaxa skulle med men dem blev jag av med hos Henkes föräldrar. Anna-Lena följde med mig när jag gick på affären för att handla till pajen. Eva somnade då och då tyckte hon att det var lite trist att knappt ha fått träffa henne vaken. Jag tyckte ju också att det skulle vara skönt att få äta och titta på film i lugn och ro så hon fick stanna kvar där. Fick ju dessutom gosa lite extra med Leo när man hade famnen fri.

Evaskryt:
Hon lärde sig att klappa händerna idag. Inte så duktig kanske, händerna sammarbetar inte så bra, men de kämpar på.
Hon kissar på pottan.
Hon kan peka ut bebisen, kaninen och nallebjörnen på våtservettsförpackningen.
Hon kan även skrika jätte jätte högt.

En gammal bild som jag missat att publicera. Lilla Eva Gräddnos.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0