Inte riktigt som planerat

Den här dagen blev inte riktigt som planerat.
Det visade sig ju bli riktigt okej väder så planen var som sådan att vi skulle åka till Odensala och ta ett varv runt Lillsjön. Somnade lite sent på förmiddagen så vi kom iväg i senaste laget. På vägen dit så började det regna så vi planerade snabbt om och tänkte ta ärendena först och promenera sedan. Åkte till Lillänge och handlade lite på Apoteket, där det tog en evinnerlig tid trots att butiken var full av personal, och sedan på Kvantum för att handla till maten. Eva brukar ju sitta i en kundvagn anpassad för lite mindra barn och den behöver man inget mynt för att ta. Idag var dock den ute på vift redan och självklart hade jag inte med mig någon femkrona. Blev till att vänta, och vänta, och vänta. Såg personerna i fråga ta sig mot kassan men så var de borta igen. Eva blev grinigare och grinigare och var som en mask i famnen på mig. Tillslut kom de till kassan men då var det något fel på deras kort. När de äntligen hade rätt ut det så tog de med sig vagnen till bilen. Phu, men tillslut var den MIN! Hade då väntat i typ en halvtimme. När vi väl hade handlat klart så var det för sent att gå någon promenad och det var bara att masa sig hem. Trist. Eva fick mellis och sedan lade jag henne, somnade själv också och vaknade först när Henke kom hem. Inte bra alls, Evas rutiner totalt omkullkastade. Somnade inte förrän klockan var nio.

Har föresten fortfarande inte fått något röntgenresultat. Har gått lite över en vecka nu, men man förväntade sig ju att det skulle ta längre tid än de sa.

Bus i pyjamas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0