Midsommar x 2

Idag är det midsommarsfton och vädret är precis som kan förväntas. Regnigt, kallt och blåsigt. Men vi tjuvstartade midsommarfirandet igår och då var det jätteskönt ute. På förmiddagen åkte vi och hälsade på Balders hage, dagiset där jag jobbat extra. De hade midsommarfest och vi fick vara med på att sätta upp stången och dansa runt den. Det var roligt att träffa alla och helt otroligt vad stora barnen blivit på ett år. Åkte på Åhlens sedan och åt lunch.
På kvällen skulle jag träna men återigen blev det oväder när det började närma sig. Spöregnade verkligen. Jag ville ju ändå nyttja min lediga kväll så jag ringde och frågade om Åsa var vinsugen. Och visst var hon det! Åkte in till stan och hängde hos henne ett tag och gjorde en cheesecake innan vi gick på Dalwhinnies och drack lite rödtjut. Trevligt värre.
Idag har jag färgat håret och förberett en förrätt till ikväll. Vi ska fira midsommar på samma sätt som förra året, i garaget. Det ska bli superkul och skönt att ha så nära hem att det bara är att lägga Eva som vanligt och ha med sig babyvakten. Förrätten jag tänkt göra är liknande den jag fick hos Evelina på juntan sist. Laxrullar med pepparrotskräm. Hittade ett recept men det gick sådär. De ser förjävliga ut. Vet inte riktigt vad som gick fel men geggan inuti är alldeles för lös så rullarna vill inte hålla ihop och röran rinner bara ut. Trist men jag hoppas de smakar okej i alla fall.

Döljer fulheten med lite balsamico och sesamfrön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0