Kalas!!

Henke har fyllt 30! Jag är tillsammans med en gammal gubbe. På hans födelsedag gjorde vi inte mycket speciellt, Henke hade varit på jobbfest dagen innan och var inte i toppform =) Vi blev i alla fall bjudna på en trerätters i Odensala och det var ju inte fy skam. Riktigt trevligt! Jag ägnade också dagen åt att baka muffins till söndagen då det skulle vara kalas. Innan middagen gjorde jag rabarbermuffins och kladdmuffins och när jag kom hem från middagen kunde jag inte hålla mig utan snodde ihop lite banan- och chokladmuffins.
Dagen efter var det då söndag och kalasdags. Tänkte att jag skulle baka en herrgårdstårta men fick inte för Henke för efter gårdagens muffinsmaraton så orkade han inte diska mera. Han åkte istället på Maxi och köpte en. Jag spenderade förmidadgen åt att dekorera muffinsarna jag hade bakat dagen innan. Åsa kom först och kunde tyvärr inte stanna så länge, hon skulle jobba på Älgen. Sedan kom Henkes föräldrar, pappa, Ingeborg, momma, Sara och Tompa. Det var supertrevligt!
När de sista gästerna precis skulle gå och jag stod och ojade mig över hur mycket fika det blev över så kom den andra vågen. Johan, Alfred, Oskar, Kristine, Mats och Leo tittade förbi. De gjorde en rejäl insats på fika bordet, speciellt Alfred =), så det som blev över fick precis plats i den lilla luckan vi har i frysen. Perfekt. Blev en toppendag, och jag tror Henke också tyckte det.
Nyfikna på vad han fick i present av mig? Vi brukar ju inte byta presenter men när man fyller 30 tycker jag att det är på sin plats med en liten gåva. En weekend i London fick det bli! En weekend i London kostar skjortan ska ni veta om man inkluderar precis allt som tex resor mellan flygplatser och städer och övernattning på flygplats osv. Det billigaste var nog egentligen själva flygbiljetten till London. =) Jag gick därför ihop med systrar och Tompa, Sara, Åsa och Kalle. Biljetten är dock inte betald än så han har fortfarande valet om han vill byta till tex en vecka all inclusive till Turkiet i sommar, som kostar mindre än weekendresan.



Eva klär sig i en fikainspirerad body dagen till ära.


Idag skulle jag och Kristine träna på utefriskis men vädret var katastrof så  vi åkte in på Paus och fikade istället. Det var väldigt länge sedan jag tog en kvällsfika på stan så det var en trevlig omväxling till tv-soffan.


Kommentarer
Postat av: Åsa Arnehed

Hej hej vad intressant dina poster verkar vara! kommer verkligen att läsa din blogg lite mer. =P Hoppas du har en bra dag (:

2011-07-01 @ 12:00:45
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0