Our house. In the middle of the street, our house.

Nu jäklar händer det grejer! Vi har börjat fundera på en flytt. Det har faktiskt till och med gått längre än bara funderingar, vi har varit på banken och fått ett lånelöfte och satt igång och budat på ett radhus. Shit vad pirrigt det är. Vi startade budgivningen och det har varit helt tyst i två dagar men nyss plingade det till i mobilen och då är det ett par till som gett sig in i matchen. Fan, kommer att få magsår. Fast lite roligt är det ju samtidigt. Tur att vi har ett tydligt tak som vi inte kommer att buda över för jag vet ju hur jag brukar bete mig på vanliga auktioner. Vill verkligen flytta till just det här stället men det finns samtidigt två hus till i samma område som också är lite intressanta.

I går hade jag och Henke barnvakt för första riktiga gången sedan Eva blev lite äldre. Vi testkörde barnvakterna, Henkes föräldrar, en gång på prov förra veckan då vi var till Kristine och Mats på tacos. Passade ju bra eftersom de praktiskt taget bor grannar så i nödfall kunde vi ju bara springa dit. Det behövdes dock inte då lillpruttan skötte sig utan anmärkningar.
Övningsrundan var för att i går behövde vi barnvakt på riktigt. Jag och Henke firade åtta år och skulle fira det med att gå ut och äta på Innefickan. Ville ju helst inte behöva lämna maten och springa därifrån så därav övningen.
Det var ruskigt gott. Till förrätt delade vi på pilgrimsmusslor, till varmrätt åt jag ren (äntligen fick jag äta BLODIGT kött!) och till efterrätt créme brulee. Tog dessutom ett glas vin till maten och fattade först inte varför jag plötsligt kände mig så varm och yrslig för. Sedan kom jag på att det är ju så man känner sig när man dricker. Har inte bestämt mig för om jag tycker att det är en helt behaglig känsla.
Barnvaktandet hade gått som en dans så nu är det bara att planera in ett biobesök snart. Nice. Sådana här saker har aldrig förr känts såhär lyxiga.

Barnvaktstestkörarkvällen


Tacorester


Norsk kaka av något slag. God, smakade biskvier. Och rolig, det är inte till all kaka man får smällkarameller med kungakronor och visdomsord i.



I förberedande syfte inför eventuell flytt har jag börjat rensa lite här hemma. Garderoben fick ta första smällen. Och oj vad jag rensade. Ska göra mig av med mer kläder än jag sparat. Behövdes verkligen. Ska ta och boka ett loppisbord och kränga lite av vårat skräp, det vi inte får sålt skänker vi helt enkelt till röda korset.

Det som ska skänkas:


Det jag behåller:

Det brukade vara tre högar per hylla och i dubbla rader dessutom

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej!

Spännande med budgivning! =) Vart vill ni flytta? Hoppas ni får det ni vill ha!

Skönt när man kan ha barnvakt och komma iväg på lite vuxensaker! =)

Kram Emma

2011-01-21 @ 11:28:18
Postat av: Elin

Det är ju norsk-kranskaka ju! Väldigt poppis här. Lycka till med hus! Själv børjar vi bygga i vår:)

2011-01-21 @ 22:47:36
URL: http://ostersundtilltrondheim.blogspot.com
Postat av: Tant Jenny

Emma - Nedre Torvalla är det vi kikar mest på men håller ögonen öppna på lite allt möjligt bara det är i rätt prisklass.

Elin - Japp =) Kristine är norsk och fick den i present av en släkting.

2011-01-25 @ 11:26:03
URL: http://tantjenny.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0