Aktivt schema

I förrgår blev som sagt en väldigt aktiv dag. Nästan lite för aktiv. På förmiddagen så var det inte så mycket att göra men när klockan närmade sig halv tre så blev det annan fart. Var tvungen att få Eva att sova innan babysimmet. Lyckades till slut få henne att sova i vagnen men hon fick inte sova klart förrän vi var tvugna att åka. Det är så jobbigt att tvingas väcka henne. Jag hatar det. Drog iväg till Brunflobadet och träffade en stor grupp med badsugna barn. Det var kul men Eva var ganska skeptisk, som hon är till mycket nytt, men fann formen mot slutet av halvtimmen. Kommer nog bli bra det där.
Skyndade därifrån för att hinna hem så att Eva skulle få äta. Tog inte ens av henne overallen. Snabbt hemifrån och hämtade upp Henke och åkte till Torvalla för att gå på visning. Ett liknande hus som de vi tittat på förrut men det kändes inte helt bra så jag tror inte vi kommer att ge oss in i någon budgivning. Efter det åkte vi till Henkes arbetskollega och tittade på hennes hus. De ska flytta så snart de hittat ett hus och då kanske vi kan köpa deras. Det var helt perfekt!! Planeringen på huset var mycket bättre än de vi tittat på innan och det var praktiskt taget helt nyrenoverat. Jättefint verkligen! Nu är ju bara problemet att de ska hitta ett hus de vill flytta till också. Och det är ju itne det lättaste att hitta hus, det vet ju vi också. Frågan är då om vi ska vänta på det, utan garanti att det blir av alls, eller ska vi ta något av de andra. Ångest igen.
Efter det skjutsade jag hem Henke och åkte vidare till Svenssons café där vi hade syjuntaträff. Klockan var då närmare sju och jag hade fortfarande inte ätit middag. Var helt förstörd, var hungrig redan när jag åkte till badet. Tack och lov hade de en baguette kvar. Det var proppfullt med folk där för vi hade lyckats pricka in en munspelsblueskväll. Det var jättetrevligt och bara jag hade fått i mig mackan och blivit som folk igen så hjälpte Elin mig att komma igång med lite mönsterstickning. Ska bli små sockar till Eva. Är jättekul att äntligen få lära mig att mönstersticka eftersom jag har flera fina mönster på vantar som jag vill göra.


I går så hade jag en väldigt oväntad dag. Åkte till Odensala vid två för att gå ett varv runt Lillsjön men när jag kom fram så såg jag att vi hade fått pyspunka på ett av däcken. Det var nästan helt platt. Hade dessutom glömt mobilen hemma så jag kunde inte ringa efter hjälp. Började gå ner mot bussen. Såg inte fram emot det för de går inte så oftaoch jag ville inte åka buss med både Kaxa och vagn. Som tur var så träffade jag Sune när jag var på väg till bussen. Han slutade jobbet då så han tog Kaxa medan jag gick på affären och köpte barnmat och blöjor och sedan hängde jag där till Henke slutade. Väldig tur att jag träffade svärfar! Henke kom och pumpade däcket så vi skulle kunna ta oss hem och sedan beställde vi pizza och åt där. Blev en bra dag änså till slut.
Vad som händer idag har jag inte bestämt än.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0