Flytt

Idag har våran lilla tjej blivit stor. Hon har flyttat till ett eget rum! Vi får väl se hur det går men hon somnade snällt i alla fall. Henke ska sova inne i hennes rum i natt så hon inte känner sig så ensam. Gästsängen står ju kvar så det ska inte vara några problem.
Har inte haft någon toppendag idag. Planen var ett stadsbesök och det var riktigt utmattande. Väntade tills Eva hade sovit förmiddagsluren och ätit lunch och sedan skulle vi bege oss. Först var vi ju tvugna att gå ut med vovven. Tog en liten sväng i pulkan för jag orkade inte plocka fram vagnen ur bilen. Pulkåkningen tyckte Eva var riktigt skoj, det var dock inte lika kul att kliva ur pulkan och sätta sig i bilen. Började gallskrika. Jag stod på Kaxas koppel för att kunna använda bägge händerna när jag satte in Eva i bilen. Då får Kaxa syn på Frans (katten) en bra bit bort och drar iväg i en hiskelig fart. Jag skriker, Eva skriker och Kaxa springer. Tack och lov är Frans väldigt snabb och hade ett fint försprång så Kaxa hade aldrig en chans men det betydde ju inte att hon tänkte ge upp och komma tillbaka. Jag var ute i snödrivorna och pulsade samtidigt som jag försökte locka med godis. Till slut kastade hon in handduken och kom tillbaka. Eva var inte på sitt soligaste humör när vi kom in på stan och jag gjorde snabbt några ärenden innan vi gick till Törners för att få i oss lite mellis. Det var inte heller kul och det var inte mycket som slank ner. Sedan tänkte jag ge upp och började gå mot bilen men då somnade hon ju självklart så då gick jag tillbaka och började vanka fram och tillbaka på stan. Ville ju inte väcka henne på en gång plus att jag hade en halvtimme kvar på parkeringen. Denna mållösa promenad resulterade i en tidsbokning av ögonbrynsplockning. Jag noppar ju aldrig ögonbrynen så det ska bli riktigt spännande. På måndag är det dags.
I morgon är det ännu en aktiv dag. Mycket inbokat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0