Middag och bio.

Igår blev det middag och bio! Vi gick på Lilla Siam och åt oss riktigt, riktigt mätta. Vi orkade inte ens äta upp. Henke känner en av ägarna så vi fick vårrullar och dumplings gratis till förrätt. Efter det var det biodags, The Green Hornet i 3D! En superhjältefilm som det nog mest var jag som ville se men som Henke faktiskt också tyckte var bra. 3D ar ju coolt men gör sig nog allra bäst i en tecknad film. Här var det ju inte så mycket som kändes att det kom ut i salongen men på de tecknade trailerserna(?) så ar det ju riktigt tufft. Var lite jobbigt med textningen också som liksom hängde fritt i luften. Lite svårt att fokusera på den.
När vi kom hem så åt vi kladdkaka med cocostosca som jag hade bakat innan vi åkte. Jag skulle egentligen köpa blommor men efter att ha gått en promenad runt Lillsjön så frös jag nått så in i... att jag körde hem på en gång. Tänkte att då skulle jag baka en kaka istället men hade inga ägg. Letade upp ett recept utan ägg men då skulle det vara mjölk i och den var slut. Gjorde då kakan på torrmjölk. Fungerade ju det också.

Idag var det föräldragruppsträff. Vi var dubbla grupper för det var ju lite vajsing med missförstånd sist vi var där på den här träffen. Det var en person från socialtjänsten där och pratade lite och sedan fick vi gå i grupper och prata om lite saker som stod på lappar. Vi hann dock bara med en lapp för vi hittade ju på så mycket annat att prata om.

Farmor och farfar var barnvakt medan vi roade oss.

Kommentarer
Postat av: Karin

TOKFRANSAR! Varför har Eva farfars klocka runt benet?

Jag vill aldrig mer höra något om att jag råkade knyta fast Kaxas ben med ett presentsnöre!

2011-02-15 @ 21:16:28
URL: http://kakansfoton.blogg.se/
Postat av: kusin J

världens stoltaste farfar tror jag :-))

2011-02-15 @ 21:36:47
Postat av: Tant Jenny

Märkte inte ens att klockan satt på benet förän jag publicerade bilden =) Ni är konstiga i Ohlssonfamiljen.

2011-02-16 @ 09:13:08
URL: http://tantjenny.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0