Huset

Sådär, nu kanske ni äntligen ska få se lite bilder.
Eva tyckte inte alls att flyttandet var särskilt jobbig, mest avslappnande verkade det som =)


Hittade även lite gamla bortglömda grejer i packningen. Nu är hon redo för alla bakningsprojekt som kommer att sättas i verket i det nya köket!


Nu lite bilder på huset. Några under flyttningen och några när vi fått sakerna på plats. Allt är självklart inte klart, har ju bara haft en vecka på oss, men nedervåningen är i alla fall beboelig nu.

Kök


Lekrum



Matsal


Vardagsrum


Tja, en liten smygtitt fick ni nu i alla fall. Julen var i alla fall toppen. På dagen begav vi oss, som traditionen säger, till Torvallabacken för lite pulkåkning och choklad spetsad med Mintu. Det var jättekul och läskigt som vanligt. Stora skillnaden var att jag varken gjorde illa mig eller höll på att kissa på mig. Positivt!
Sedan firades det jul här hemma med Henkes föräldrar, mormor och syster och med min pappa och momma. Eva njöt hela julaftonen av både julklapparna och uppmärksamheten. Maten var god och inte förrän klockan var efter tolv gick jag och lade mig.

Igår fick vi fikabesök av Kalle, som vi var på långresa med för en evighet sedan, hans tjej Charlotta och hans syster Karin. Det var superlänge sedan vi träffades så det var riktigt trevligt. Sedan blev vi bjudna på middag i Odensala. Gott!!
Idag får vi två fikabesök och resten av veckan verklar se ungefär lika dan ut. Trevligt värre!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Vad fint det ser ut! Nu blir jag avis... Jag och Kalle kommer förbi så snart vi kan! Kraaam

2011-12-27 @ 12:07:36
Postat av: Jenny

Ni är så välkomna så!!

2011-12-28 @ 21:59:14
URL: http://tantjenny.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0