Bad

Ska börja med att besvara en kommentar. Det var en undran över vad receptet på kakorna i "cookies-in-a-jar" var. Och här hittade jag recepet. Det är ju inte rikigt gjort för det här konceptet så jag fick ändra lite. Till exempel så går det ju inte att blanda ägg och socker eller att stoppa i non-stopen för sig. Blev istället så att man fick röra ihop allt tillsammans. Har dock inte sört hur det fungerade så väljer man att ta använda reseptet så gör man det på egen risk. =)
Inget idag blev som planerat. Egentligen skulle jag åka med Linn och Texas till badhuset men Eva bestämde sig för att kliva upp kvart över fem i morse så det kändes inte som att hon skulle vara pigg nog för bad kl tio. Kändes inte som att jag heller skulle vara pigg nog...
Vi var jättesega hela förmiddagen och låg mest och myste/halvsov i soffan framför tv:n. Hon fick lunch lite tidigre och när hon sov förmiddagslur passade jag på att göra detsamma.
Vi gick ut en sväng med Kaxa i snörusket och efter en tur med pulkan vägrade hon kliva ur den. Fick ett litet utbrott när jag tvingade upp henne i lägenheten.
Var ju fortfarande väldigt sugen på ett bad. Hon hade mat i hela håret och var allmänt skitig och hon är inte så förtjust i att duscha att rengöringen blir särskilt grundlig. Tänkte då att diskhon är väl lika bra som något annat. Proppen var dock borta men med lite snälla grannar så löste det problemet sig. Efter lite tveksamhet och desperat klängande runt min hals så insåg hon hur fantastiskt skoj det var. Lekte och plaskade och blev ännu en gång skitirriterad på mig när jag tyckte det var färdigbadat.
Ni som är uppmärksamma ser att Eva har ett plåster på armen. Vi var nämligen och tog spruta häromdagen. Egentligen så hade vi datum den 21:a men vi hade ingen lust att ta sprutor då eftersom de kan bli dåliga och vi ville inte att hon skulle vara sjuk kring jul och nyår. Läkartiden står kvar men sprutorna fick vi ta nu. Får väl se om hon blir krasslig den här gången. Kan ta en vecka innan reaktionen kommer.
Efter bad och pulka blev man trött så det blev ytterligare soffmys.

Kommentarer
Postat av: Linn

Såg ju ut som att hom hade det kanon bra i hon. Kanske det inte blir något mer storsjöbad...

2011-12-10 @ 19:57:03
URL: http://littlemisslinn.blogspot.com
Postat av: Anonym

Blir lite tufft att klara kraven för godkänt i simning. 200 m varav 50 m rygg. Känns som att vändningarna blir svårast.

2011-12-12 @ 12:25:11
Postat av: Faster Karin

JAG LÄNGTAR HEM!!!

2011-12-17 @ 22:24:53
Postat av: Jenny

Linn - Som Sune säger i kommentaren nedanför din så måste vi ju fortfarande på badhuset för att öva på vändningarna.

Sune - Se ovan

Karin - Skynda dig då!!!

2011-12-18 @ 23:15:22
URL: http://tantjenny.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0