Vernissage

Den här dagen blev något av en överraskning för mig. Hade absolut inga planer alls men eftersom jag hade en hemmadag i går så kände jag att jag ville hitta på något. Läste tidningen och såg då att det var en fotoutställning på Galleri S. Kollade vilka som var inlogade på Facebook och lyckades locka med mig Anna från Hotell Älgen.
Utställningen var helt okej. Det var fina foton men alldeles för få. Det var bara typ sex, sju stora foton. Sedan var det ett rum med ett bord och jättemånga pärmar. Det var tydligen konstnärens mormor som hade samlat på tidningsurklipp i hela sitt liv. Hittade en pärm som var lite rolig. På den stod det "Mode som tilltalar mej" och den var från typ 40-talet. Roliga bilder på diverse klädkreationer.
Det fanns också ett rum som Eva och Ella gillade bäst. Det var fullt med trasmattor på golvet och så var det högtalare som spelade upp hjärtljud. De fick även sällskap av en till liten tjej. Utställningsrummet var fullt med barnvagnar för även konstnären hade med sitt barn.
Sedan gick vi och fikade ett bra tag innan det var dags att dra sig hemåt. Ikväll blir det Idolpremiär!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0