Rönnbärsplockning

Idag har jag varit in till stan. Hade en fikadate med Therése och Kristine. Det var en något kaotisk ditfärd för Eva gallskrek hela bussresan. Det känns som att extra tillägg gör både gott och ont. Hon verkar bli nöjdare direkt efter matningen men allmänt har hon blivit mycket grinigare. Vet då inte om hon helt enkelt får ont i magen av ersättningen eller om hon föräter sig när det går så lätt. Att hon egentligen inte ska ha mer när hon ammat klart. Ja, det här är en riktig vetenskap, det må jag säga.
Fikandet ver himla trevligt i alla fall även om hon kinkade en del då också.

Ikväll har det varit rönnbärsplockning. Jag, Henke och Eva har varit ute på tomten och plockat varenda litet rött bär vi kunde nå. Gele ska det bli! Egentligen ska man vänta med att plocka dem till efter första frostnatten för att de inte ska vara så beska men jag tänker inte vänta till dess utan kör fuskmetoden: frysa dem. Så nu ska jag rensa dem lite nogrannare och frysa in dem i väntan på att jag ska få tummen ur och göra lite gele av dem.


Kommentarer
Postat av: Karin

Men nu dog jag.

Så söt!

...brorsan alltså!

"en, två, tre, fyra, fem, sex, sju... Jännö, de blir schitmycket schelé av de här bären!"

2010-09-21 @ 22:51:02
URL: http://kakansfoton.blogg.se/
Postat av: Carro

Hej tjejen!!

Välkommen hem till mig o plocka av vårat rönnbärsträd!!!!! Det finns hur mycket som helst!!!



Kramar

2010-09-23 @ 21:38:40
Postat av: e

Men herreguuud! Det var den härligaste bilden jag sett på länge!

2010-09-29 @ 14:45:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0