Läkarundersökning

Vi har varit på läkarundersökning med Eva. Det var inget avancerat, jag tror vi var inne hos läkaren i max tio minuter. Gumman var frisk och kry men hade inte gått upp i vikt sedan sist. Hon väger nu 4625 och det var precis vad hon vägde för en vecka sedan när vi vägde henne sist. Det var inget att oroa sig över och vi ska avvakta tills tre månadersbesöket för att då se om kurvan pekar upp igen. Men vi fick rådet att efter jag ammat klart ska vi se om hon vill ha flaskan och mata med den om hon fortfarande är hungrig. Och det är hon. Oftast så är hon fortfarande hungrig när jag slutat amma. Till och med när hon ser ut att vara nöjd så kan hon suga i sig en hel del ur flaskan. Det är bara när hon blir så nöjd att hon somnar med en gång som jag inte matar med tillägg. Borde ju gått upp lite i vikt till nästa gång. Har väl inte tillräckligt med mjölk helt enkelt. Nackdelen är att nu börjar hon fatta att hon får den där lättsamma flaskan när hon inte vill amma mer så vid några tillfällen haar hon inte velat amma över huvud taget. Jag är lite rädd att hon ska rata bröstet helt och hållet till slut. Men viktigast är ju ändå att hon får i sig tillräckligt med mat så hon blir mätt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

tycker du ska strunta i BVC och deras jäkla kurvor, deras kurvor är byggda på flaskmatade bebisar och inte ammade, risken är ju som du skriver att hon helt enkelt inte vill ha bröstet eftersom det är lättare att suga ur flaskan...erbjud henne hellre bröstet oftare så ökar du mjölkproduktionen. ett tips kan vara att köpa amningste på hälsokost och drick drick drick massor av vatten!!om hon nu ska ha ersättning ge henne det på sked.. BVC har orimliga krav på hur mycket en bebis ska gå upp på en vecka!! lycka till

2010-09-20 @ 15:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0