Porträtt

Nu på morgonen gjorde jag något som jag har skjutit upp i nio år. Och det är inte ens något jobbigt utan bara något som blivit liggande.
När jag bodde på Irland så lärde jag känna en tatuerare, Aaron. Han gjorde ärrtatueringen som jag har på ryggen för praktiskt taget ingenting och det tog tre lååånga tatueringstillfällen att få den klar. Sedan är det ju en annan historia att jag åkte utomlands och brände den innan den ens var helt läkt vilket förstörde den, men, men, en annan historia som sagt. Det som blivit liggande i nio år är porträttet han ritade av mig. Han målade mig som en älva och fick med små detaljer som mina ärr kring ena ögat, ringen, halsbandet och armbandet jag hade på mig på den tiden. Jag har ju alltid tänkt att jag ska rama in den men det har lliksom inte blivit av. För ett tag sedan köpte jag en ram och en passepartout men bilden passade inte i passepartouten så då blev den liggande ännu längre. Men idag så kom jag på att om jag håller på och tjorvar på det här sättet så kommer bilden ligga i en låda resten av livet. Skit i passepartouten och rama in den helt enkelt. Två minuter senare var det klart!



Tänkte också visa upp en av de två sakerna jag köpte för presentkortet jag vann på barntyger.se. En kudde! Den är jättesöt! Köpte en lampa också men den får ni se en annan gång.


Kommentarer
Postat av: Matilda Barnboksillustratör

haha, känner igen mig! varför tar man inte bara tag i saker DIREKT istället för att låta dem ligga där och gro och stressa i bakhuvudet.. :)

den där kudden har jag också, eller, jag har en stor fyrkantig. typ 1x1 meter stor, min favoritkudde! gillar wirsén.



sv: härligt att höra! då fick jag ännu ett argument när folk i min närhet säger åt mig att sluta köpa smått.. hehe ;) så tack! ;)

2010-10-24 @ 21:16:19
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0