Solohelg

Nu har hela den långa ensamma helgen gått! Henke åkte med Tompa till Stockholm i fredags för att gå på 30-års kalas. Det visade sig att helgen skulle gå väldigt fort och inte alls bli så ensam. I fredags så blev jag och Åsa bjudna på middag på Zervit av Mohammad och hans fru. En iransk festmåltid. Det var jättegott, kryddigt ris med lamm. Så snällt att jag och Åsa blev inbjudna att äta också.
Efter middagen följde Åsa med mig hem och så tittade vi på Idol. Trevligt värre, var längesedan vi hängde någon annan stans än på jobbet.
I lördags var jag bjuden på släktmiddag i Fanbyn. Inte min släkt utan Henkes. Följde med fast Henke inte var hemma. Det var jätte trevligt och jag fick massor av god mat! Blev inte så långvarig dock för den minsta gästen, Eva, var på gnällhumör.
I söndags var jag bjuden hem till Henkes föräldrar på middag så jag har verkligen blivit bortskämd med mat i helgen.

Har för övrigt lyckats undvika den berömda parasiten så här långt. Är numera väldigt noga med att koka vattnet men det är en inkubationstid på sju dagar så den kan slå till när som helst. I söndags hade jag en fruktansvärd huvudvärk hela dagen och på kvällen så mådde jag jättedåligt. Trodde egentligen att det bara var huvudvärken som var riktigt överjävlig men tanken kom ju att det kanske var början på en parasitsjuka. Gick och lade mig redan halv nio och sov till klockan åtta nästa morgon (med lite amning på natten). Hade ont i huvudet halva nästa dag också men sedan försvann den tack och lov.
Idag var vi och tog fem månaderssprutor på Eva, det resulterade i att hon var supergrinig hela dagen och vägrade vara någon annan stans än i min famn, så nu har jag ont i nacken och huvudvärk igen. Inte lika illa som sist och jag hoppas verkligen inte att den blir värre.

Henke tog med sig minneskortet till kameran hem från Stockholm så nu kanske det blir lite bilder till inläggen sanrt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0