After work, sjukdom och loppis

Fredag: Jobb på dagis och sedan After Work! Det var väl ett litet tag sedan sist tror jag. De som ville göra oss sällskap var Åsa, Kristine och Mats. Förutom att vi fick vänta i en timma på maten så var allt till belåtenhet. Mycket prat och myånga skratt. Blev dock väldigt trött runt halv nio så då åkte vi hem. Kände att jag började få lite ont i halsen också. Somnade på en gång i soffan när vi kom hem.



Nästa morgon vaknade jag med feber och halsont och värk i hela kroppen. Typiskt! Fint väder skulle det ju vara hela helgen och vi var dessutom bjudna på grillpartaj. Var bara att avboka. För att jag inte skulle bli liggandes hela dagen så tog jag två alvedon och så åkte vi på Torgbrinken för att äta lite macklunch. Det var gott men inte en särskillt bra idé. Var helt knäckt när vi äntligen var hemma igen. Resten av dagen spenderades på balkongen invirad i filtar eller i sängen. Eftersom jag är gravid får jag inte heller göra som jag brukar, köpa allt som finns på Apoteket och droga bort varje liten bacill, så jag tog till lite husmorsknep. Jag åt citron, drack enorma mängder av citronvatten och te med citron, gurglade med saltvatten och använde nässköljaren. Avslutade med två alvedon till innan jag gick och lade mig. Hade en jobbig natt med fasliga svettningar och dålig sömn, men vaknade frisk! Eller frisk och frisk, feberfri och betydligt bätre i halsen. Kanon! Husmorsknepen är inte bara humbug inte.

Idag kunde vi alltså hitta på lite mer än vad vi gjorde igår. Vi åkte på loppis på Furan. När man är ute efter barnsaker så är loppisar ett riktigt mecka! Massor av prylar där hälften är praktiskt taget oanvänt. Vi fyndade ordentligt! Massor av barnkläder för 10kr styck, en babysitter för 150 (nypris 599) och en hoppgunga för 150kr (nypris 300kr). Köpte även en liten mössa av en gammal klasskompis till min syster. Hon sydde de själv och de var fantastiskt söta. När man köper kläderna så är det lite roligt för det känns som att köpa helt opersonliga dockkläder. Man sitter och sållar, gulligt, inte gulligt. När vi kom hem och jag tittade igenom grejerna slog det dock helt plötsligt mig att det faktiskt är en riktig bäbis som ska ha på sig de här grejerna. Våran bäbis! Om typ två månader ska vi använda de här kläderna inte bara slänga in de i ett skåp efter man ältat hur söta de är. Sjuk tanke!



Tänkte också skvallra lite på vår hund. Hon har varit riktigt odygdig idag. Hon har aldrig stulit mat från oss någonsin, förutom en lammbensincident som vi inte behöver prata om, inte ens om vi lämnar något på lilla vardagsrumsbordet över natten tar hon det. Hon har varit jättelydig med sådant. Tills idag! Först var hon i loppispåsarna och rotade på. Vi hade köpt lite kakor som vi hade fikat på hemma hos svärföräldrarna och de hittade hon. Slet stolt upp huvudet ur påsen med en kaka i munnen. Tyckte mest att det var lustigt så hon fick inte så mycket bannning för det påhittet. Jag gick sedan ut på balkongen med en skinkmacka, kom på att jag skulle hämta något inne och när jag kommer tillbaka står Kaxa med framtassarna på bordet och min macka i munnen. Hon fick som tur var bara i sig en av skinkskivorna. Vilket jäkla busfrö! Hon fick ordentligt med mat efter det för stackarn måste ju vara utsvulten, kan inte tänka mig någon annan anledning.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Verkar som hon är släkt med min men hon är snabbare o allt uppätit när man kommer tillbaka

2010-05-09 @ 23:25:40
Postat av: Syster

Vem har gjort mössan?

Och vem har betalat din nya JÄTTE tuttar? Haha!

2010-05-10 @ 11:55:37
Postat av: Jenny

Syster - Hahaha! Tuttarna kom på köpet med magen som Henke fixade åt mig. Jag vill dock inte att du ber honom att fixa lika till dig. =) Cissi är det som sytt mössan.

Eva-Britt - Lite yngre, lite snabbare. Både på gott och ont =)

2010-05-10 @ 16:24:06
URL: http://tantjenny.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0