Helgens strapatser

I helgen så har jag och Henke försökt att göra lite nytta. Vi har ju gjort en hel lista på saker vi måste ta tag i så det kändes som att det var dags att börja beta av. Det som är lite roligt är att av alla saker att göra så väljer vi att börja med de saker som faktiskt inte har någon som helst betydelse om vi hinner innan bäbisen kommer. Men vi gjorde ju någonting i alla fall, det är ju alltid bra.
Det vi då valde att göra var att måla byrån. Detta har vi tänkt att göra i många år. Sedan farmor dog och jag ärvde den. Den har varit i sitt fula orginal furuskick och vi har stört oss mycket på den. Men den är för praktisk för att göra sig av med. Idéerna på hur denna ska målas har varit många. Alla färger har varit på tapeten men det alternativ som råkade ha turen att vara aktuellt just nu var att måla byrån vit och insidan på lådorna i lite skojsiga färger. Blev ju i alla fall bättre än innan.
Den andra uppgiften vi valde att bocka av var att plantera lite örter på balkongen. det gjordes men vi får väl se om det växer. Fröna var jättegamla och det är ju inte precis som att jag har gröna fingrar. Mörsade mest ihop allt lite på måfå och så får vi se vad som händer.



Kaxa kom på att jag blivit lite sittvänligare sedan magen växte.



Kommentarer
Postat av: Jojo

Läcker byrå!! Skitfint med alla färger. Himla kul att följa din blogg och din mage å snart är det dags..! Kraam J

2010-05-26 @ 16:36:02
URL: http://hippocampus.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Ja, snart var ordet. Fem veckor. Helt sanslöst vad tiden gått fort!

2010-05-26 @ 22:43:04
URL: http://tantjenny.webblogg.se/
Postat av: Karin

Sjukt snygg byrå! Jag vill också ha en sådan.

Din mage är helt galet stor. Går jäklarns fort när man ser den så sällan!

SES PÅ SÖNDAG! Oj, imorgon..!

2010-05-29 @ 10:27:49
URL: http://kakansfoton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0