Besök

Nu har lilla familjen från Kumla åkt hem =( Men det låter som att de inte kommer att dröja så länge innan de kommer och hälsar på igen.
Det har varit en ganska aktiv helg och det har varit lite småtrist att jag varit lite sjuk och inte känt mig riktigt på topp. Det plus magen har gjort att jag inte riktigt varit den moster jag vill vara.
I torsdags så var vi bjudna på middag hos momma. Vi åkte till pappa lite tidigare så vi fick hänga lite mer. Vi slängde pinnar i Semsån till exempel. Rysligt skoj om man ska tro Ted. Eller som han skulle säga: Gud vad kul vi har!



Fredagen var barnvaktsdagen. Syster skulle på klassåterträff. Vi mötte upp pappa, Martin och Ted på Djungelhuset där det skulle busas lite. Åsa, Ville och Hugo hängde också på. Jag älskar ju Djungelhuset och har tyckt att det nästan är lika roligt som Ted de gånger vi varit där. Inte lika skoj när man bara kan sitta som en tjockis i sin stol och titta på. Men de har gott fika och sällskapet var det ju inget fel på. Tror dock inte att Ted riktigt förstod varför jag var så tråkig den här gången.



Ted fick välja mat så efter Djungelhuset åkte vi hem och åt våfflor. Vi hade hyrt två filmer så efter några avsnitt av Justice Leauge (enligt Ted ganska läskigt) så var det läggdags och det gick som en dans. Hela processen avklarad på en halvtimme. Jag har världens snällaste systerson!
Nästa morgon blev det tidigt. Henke lyckades väcka Ted kl sex genom att flytta honom från sin mage som Ted använde som huvudkudde. Sin vana trogen så somnade Henke om på en gång medan jag klev upp och fixade frukost. Vi åt fil och mackor framför tv:n medan vi tittade på Nickelodeon. Sedan fick jag ont i magen. det var dags för ännu en episod av samma sort som jag beskrivit förut. Jag väckte Henke och gick och lade mig på toagolvet. Efter ett tag började det lätta och då förflyttade jag mig till sovrummet för lite vila. Sov i ca 45 min. När jag klev upp igen satt Ted och Kaxa och tittade på film medan Henke sov i soffan. Man förstår inte riktigt hur trött Henke är förän han är barnvakt. Vi gjorde oss i ordning och drog iväg på koutsläpp i Måläng. Jag har faktiskt aldrig varit på det förut och blev helt chockad när  jag insåg att det var vi och 1200(!) personer till som ville kika på galna kossor. Det Ted verkade tycka var roligast med det hela var att få mjölka en låtsas ko och få varmkorv. Åkte till Lugnvik sedan och eftersom det överaskande nog var typ 20 grader så blev det lite grillning på kvällen. Det var allt. De åkte hem idag.



Våran dag spenderades med att ta en sväng på Barnenshus för att få ett litet gratiskit de ger bort när man väntar barn. Sedan åkte vi och hämtade upp Kristine och Mats och åkte till Stocke titt för lite fika. Tyvärr började det regna och det var proppfullt inomhus så vi åkte till Svenssons och fikade istället. En tur på en loppis hann vi med också innan vi hade umgåtts klart.
På tisdag är det ju Föräldraträff igen och då var det vi som skulle ta med oss fika så kvällen har spenderats med att göra brownies. Och inte vilka brownies som helst. Brownies i fyra lager. Från botten och upp: chokladkaka, marshmallows, dulche de leche och sist chokladtryffel. Kan bli bra. Och jag skämtar inte när jag säger att jag spenderat hela kvällen med detta. För att göra dulche de leche så måste man koka kondenserad mjölk i tre till fyra timmar. Kommer nog skära ut en bit och smaka redan ikväll, nyfiken som tusan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0