Tråkmåns

Tråkig kväll!
På grund av tråk-mig!
Sitter just nu och tittar på Let's dance. Jag vill inte titta på Let's dance.
Tröttheten jag hade i början av graviditeten har smygit sig tillbaka. Sedan typ två veckor tillbaka har jag gått runt som i ett töcken och bara längtat efter att få lägga mig och sova. Nu är jag ju hemma och får sova, men klockan är ju bara halv nio. Jag har blivit erbjuden alternativ till att sitta här och dega men jag är för trött för att masa mig ur soffan.
Och jag gillar verkligen inte Let's Dance men det finns ju inga alternativ på tv. Funderar på att titta på en av skräckfilmerna jag köpt, men risken är ju ganska stor att jag somnar mitt i.
Nu är jag inte bara tråkig, nu är jag gnällig också. Och jag har egentligen ingen rätt till det då jag mår oförskämt bra och det finns massor jag hade kunnat hitta på ikväll.

Var på MVC i morse och allt ser fortfarande mycket bra ut! Mitt järnvärde är fortfarande på topp så jag behöver inte ta några tabletter än så länge. Hon mätte livmodern och den var precis som förut inom det normala men i den absoluta överkanten. Hur tänkte min kropp när den skapade en enorm livmoder i det här lilla utrymmet?
Hjärtljuden lät bra och hon kunde känna på magen vart huvudet låg för tillfället.

Tänkte nämna vad jag gjort i veckan och förutom att jobba är det inte mycket. Jag har bakat bröd. Hade jäst som höll på att gå ut så det blev brödbak både onsdag och torsdag.



Har dessutom införskaffat världens finaste skor. Ett par röda stövlar! Vet inte hur länge jag velat ha ett par blanka, röda gummistövlar men det har varit helt omöjligt att få tag på. I höstas gav jag upp och köpte ett par svarta på Skopunkten. Här om dagen märkte jag att de hade gått sönder så jag gick in för att hör om man fick byta fast man inte hade något kvitto kvar. Det fick man och då såg jag de fina, röda stövlarna. Hade på mig de trasiga så vi bytte helt enkelt rakt av. Kom in med mina tråkiga svarta och gick ut med mina fina röda. Väldigt nöjd.



Nä, nu ska jag rycka upp mig och titta på Skavlan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0