Stormagen

Idag var vi på MVC igen. Idag var dock inte resultaten riktigt tillfredställande. Hade lite högt blodtryck, lite äggvita i urinen och en mage som exploderat i storlek (den ligger nu över kurvan). Det var förmodligen ingenting att oroa sig för men symptomen kunde tyda på havandeskapsförgiftning så vi fick en extra tid nästa vecka då jag ska komma in med lite morgonurin. Den ger tydligen en rättvisare bild.
Ordinationen om man har havandeskpsförgiftning är vila. På grund av det så rekomenderade barnmorskan att jag inte tar några fler pass på dagis och att jag försöker att ta det så lugnt jag kan.
Om man får havandeskapsförgiftning och den blir värre så måste man vila på sjukhus, detta vill man ju undvika till varje pris så jag ska verkligen försöka ta det lugnt nu. Men det är svårt. Det är ju inga problem att bra gå och sätta sig i soffan och bara ta det lugnt fysiskt men då blir man ju stressad över saker som man borde göra. Jag vill inte vara en sådan person men när man har listor på allt som ska göras så kanske det är mer stressigt att inte göra något än att bara ta tag i sakerna och få det gjort. Och ibland vet man ju helt enkelt inte om att man är stressad eller varför man är det.
Ja, ja, förmodligen är det ju ingenting men svar på det får vi nästa vecka.

Kommentarer
Postat av: Matilda

du har så rätt med det där kring vila/stress. jag fårstår preciiis hur du menar, man blir stressad över att man VET att man har mycket att göra.

hoppas du lyckas hitta ett sätt att stressa ner iaf, strunta i de där listorna och tänk på magen istället! :-) jämför sakerna som borde göras, mot att eventuellt få havandeskapsförgiftningen, och så struntar du helt enkelt i alla måsten! (lättare sagt än gjort.. jag vet..)



ja fy, det är hemskt det där med att nästan svimma i duschen! om man ramlar ihop kan det ju som sagt sluta väldigt illa! usch..

2010-06-03 @ 14:22:37
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0