Vinterväder

Nu är det sista dagen på ledigheten och det känns faktiskt riktigt skönt. Idéerna på vad man kan hitta på börjar sina och jag tycker verkligen inte om att bara sitta hemma och glo.
Igår var det riktigt fint väder men snorkallt! 23 minus... igen. det har ju varit så kallt under en riktigt lång period nu. Inga utomhusaktiviteter alltså. Vi drog istället med oss Karin och Joel till Stocke titt och fikade lite. Jag åt en våffla med hjortronsylt och det kändes som den godaste våffla jag någonsin ätit. Jag brukar av princip inte köpa våfflor för jag tycker att det är hutlöst att betala 50 kr för en våffla, men nu var jag så sugen att jag till och med hade kunnat betala mer.



Idag fick det bli en långpromenad för temperaturen hade vips stigit till 4 grader. Enligt prognosen ska det dessutom bli kallt igen snart så det gäller att passa på. Hon vägrar nämligen att gå ut när det blir för kallt. Då går hon en liten bit, kissar och vägrar sedan att ta ett steg till om det inte är på väg tillbaka in i värmen. Det känns som att det enda hon gjort nu i ett par veckor är att ligga i soffan under en filt.
Det blev en lång och långsam promenad upp till flygfältet. Jag blir andfådd på en gång nu för tiden och pustar och stånkar som om jag skulle vägt 100kg.
Väl uppe på flygfältet fick hon springa lite lös och jaga boll och jaga okända saker i skogen. Skitskoj!



Väl hemma fick hon sig en varm dusch och nu ligger hon åter igen under en filt på Henkes mage i soffan, där hon hör hemma.



Snart ska vi åka in på stan och köpa lite Thaimat som vi ska ta med till momma och äta.

PS. Nu väger jag över 50kg. 50,3 för att vara exakt. Jag vet att det inte låter som mycket men jag har aldrig någonsin vägt över 50kg. Och mer lär det ju bli. Följer jag viktrekomendationerna så ska jag gå upp 12-18 kilo och då kommer jag ju sannolikt späcka 60kg gränsen också. Det blir intressant =)

Kommentarer
Postat av: Jojo

G R A T T I S till er båda!!! Va himla kul för er! Jag älskar sättet ni berättade för släkten. GRYMT kul lät det! Hör av dig om du undrar något om maten för gravida så ska jag kolla upp saken =) Kramar Johanna

2010-01-03 @ 21:15:05
URL: http://hippocampus.webblogg.se/
Postat av: Malin

Syster, jag ver 1kg från att spräcka 70 gränsen!!! ;)

2010-01-04 @ 10:27:21
Postat av: Anna

Hmm, jag vägde 80kg när jag kom in på förlossningen, båda gångerna! :)

2010-01-04 @ 12:14:30
URL: http://annaheman.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja, det försvinner ju förhoppningsvis sen =)

2010-01-04 @ 13:05:00
URL: http://tantjenny.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0