Ultraljud

Det var banne mig ett av det absolut häftigaste jag varit med om!
Alla som varit med om det säger ju att det ska vara så mäktigt och bla bla bla men jag trodde inte riktigt på det. Tänkte att det är väl som med studenten, blir hypat till förbannelse. Roligaste dagen i ens liv osv och så lever det inte riktigt upp till förväntningarna.
Men ultraljud rules, slår studenten med hästlängder!
Alla har ju sett en ultraljudsbild någon gång, alla ser likadana ut och det är svårt att se vad som är vad. Så var det INTE i verkligheten. När man fick se det live med alla rörelserna så var det jättetydligt vad som var vad och extremt verkligt. Och oj, vad den lilla krabaten rörde på sig! Sprattlade runt, kliade sig på knät, var med händerna i ansiktet, svalde fostervatten osv.
Vi fick dock inte veta könet. Vi ville veta men det var omöjligt att se då hon/han höll ihop benen. Vi får helt enkelt vänta och se. Och det konstiga är att fast vi absolut ville veta könet när vi gick in där så brydde vi oss inte alls när vi gick därifrån. Jag tror att vi absolut ville veta könet för att på något vis göra det verkligare men när man hade fått se barnet så kunde det faktiskt inte bli mer verkligt.
Jag kommer självklart att visa ett par av bilderna, som ser ut som alla andras, men jag ska få dem inscannade och det är inte klart.

Kommentarer
Postat av: Karin

iiiiiiih!

2010-02-05 @ 00:09:55
URL: http://kakansfoton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0