Revansch

Nu fick vi äntligen ta revansch på Sundsvallshelgen och det var toppen.
Åkte på fredagen efter jobbet och checkade in på First Hotell. Det var superfint! Nyrenoverat, stort, både soffa och fotölj, fluffiga täcken och platt-tv. Kunde inte klaga.
Det första vi gjorde var, eftersom vi var utsvultna, att gå till Biteline och köpa pizza. En large El fuego att dela på. Den hade vi längtat efter. Vi tog med den på hotellet och åt den framför tvn. Jag sölade dessutom ner hela mig. Vi hade ju inga bestick så vi fick äta slice-arna med händerna. För tillfället är min mage så stor att det är jobbigt att sitta framåtlutad. Det gorde att jag satt tillbakalutad i soffan när jag åt och allt som trillade av pizzan landade på min mage. Jag såg förjävlig ut. Det ska även nämnas att tröjan var vit och ny. Men jag var så hungrig att jag inte orkade bry mig.



Efter käket var vi helt slutkörda så det var bara att gå och lägga sig. Jag jobbade från klockan sju på dagiset så jag hade varit uppe alldeles för länge.
Nästa morgon var det ju dags för höjdpunkten med hotellboende. Hotellfrukost!! Och den gjorde oss inte besvikna. Den var kanon. Jag åt mackor med ost, skinka leverpastej och grönsaker. Äggröra på toast. Fil med färska bär och flingor. Te och färskpressad apelsinjuice. Och som avslutning... pannkakor med hjortronsylt och grädde. Sedan behövde vi knappt äta något förän till middagen.

Tog en tur på stan sedan. Träffade Karin och  Linus för en fika utan fika. Lite varm choklad blev det men mer än så orkade jag inte få i mig.



Turen på stan blev i övrigt inte så långvarig. Det var fruktansvärt kallt så flanera runt på stan kändes inte så spännande. Köpte födelsedagspresent till syster i alla fall, och de allra första bäbiskläderna. Vi gav oss fan på att vi skulle köpa något när vi var i Sundsvall då vi inte köpt någonting alls än.
Henke fick välja, och då blev det detta:



En randig body, plyschbyxor och matchande mössor.

På kvällen gick vi ut och åt på ett ställe som heter 7 kryddor. Hade kollat lite på nätet och det stället hade fått väldigt bra betyg. De servarar turkisk mat så till förrätt delade vi på en tallrik med meze. Olika röror och smårätter med pitabröd. Jättegott var det.
Till varmrätt åt vi grillspett. Kolgrillat lamm, kyckling och fläskfilé. Till det, bulgur, två såser, sallad och pitabröd. Också det var supergott.



Sedan skyndade vi oss till bion och såg Shutter Island. Läst boken och älskade den. Filmen var också riktigt bra. Rekomenderas varmt!!

Efter ännu en brakfrukost på söndagen så tog vi med oss Karin och fikade lite hos Henkes momma och åkte på IKEA.
Vi hade några saker vi hade bestämt oss för att köpa och sedan blev det lite extra också. Men nu är vi kittade med både spjälsäng och skötbord i alla fall.
Köpte bla även:



Det är vad vi har pysslat med. Väldigt nöjd med helgen faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Malin

Skiter väl i vad ni gör, show me magen!

2010-02-23 @ 13:47:54
Postat av: Jenny

Hahaha!

Jag ska =)

2010-02-23 @ 14:08:24
URL: http://tantjenny.webblogg.se/
Postat av: Jojo

Wooow, vilken lyxhelg! Ååh jag har inte kollat in din blogg på ett tag, men vad magen växt!! Å bebiskläder! Det är verkligen på rikigt =) Kul att läsa och se bilderna. Snacka om att tiden går fort. Må gott kram J

2010-02-23 @ 18:54:54
URL: http://hippocampus.webblogg.se/
Postat av: Anna

Känner igen det där med magen ;) Men herregud va god pizzan såg ut!

2010-02-24 @ 11:59:18
URL: http://annaheman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0