Mycket junta nu!

Igår var jag på mitt livs första syjunta! Det var Elin från min gamla gymnasieklass som bjöd in. Två andra gamla klasskompisar var också där, det var jättetrevligt. Vi hade inte så jättebra sammanhållning i våran klass så det var nog faktiskt första gången jag faktiskt satt och pratade med de här tjejerna. Och det var ju tio år sedan vi tog studenten så det var ju ett tag sedan vi pratade med vanadra över huvud taget. Hoppas det blir av någon fler gång! Jag började klippa i ordning lappar till ett lapptäcke. Det ska vara gjort på sexkantiga bitar och sys ihop för hand, precis som farmar brukade göra. Kommer dock ta evinnerlig tid eftersom jag inte kan jobba och prata samtidigt. Men tar det för lång tid kanske det blir ett kuddvar istället för ett täcke.
Idag var vi på föräldragruppsmöte och fick lära oss lite om mat till småbarn. Nu ska vi försöka ta tag i det på riktigt och börja kämpa på med smakportionerna igen. Måste ju få grepp om det där tills jag ska börja jobba igen. Då ska det ju lunchas.
Ikväll är det matjuntedags, Evelinas tur! Mycket junta nu!
Har föresten köpt ett halvt lamm, blir gómiddag till nyår =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0