Jobbig dag

Idag har det inte varit en bra dag. Det började redan i natt. Eva vaknade kl 23, 01, 05 och 06.30. Vagrade att somna om också utan ville absolut ligga och snutta ett tag. Var ju inte på ett strålande morgonhumör direkt. Hon brukar vara uppe i en och en halv, två timmar innan hon sover förmiddagsluren på typ en och en halv timme. Idag var hon vaken i fyra och en halv timme. Och jättegrinig, men vägrade att sova. När hon väl somnade gick jag också och lade mig och hoppades på att få lite sömn men hon sov inte mer än 45 min vilket innebar att jag kanske sov i 20. Phu. Åkte en sväng på Pingstkyrkans loppis och det var nog det enda tillfället under dagen som hon var på hyfsat humör. Fyndade lite tyger som ska bli ett lapptäcke, jättfina sängkläder till Eva med Dunderklumpen på, en body och en fin, stor ugnsform. När vi kom hem var det dags att börja gnälla igen. Åt middag hos pappa och då var hon faktiskt på lite bättre humör igen. Inte konstigt att hon var grinig dock eftersom att hon sammanlagt idag max sovit en timma. Brukar vara betydligt mer.
Hoppas, hoppas att natten och morgondagen blir bättre.

I helgen var vi på Jamtlis julmarknad. Köpte inget men det var mysigt att gå runt och kika. Vädret var jättefint. Tog en snabbvända på stan sedan och handlade lite julklappar. Har en hel del kvar att köpa men har listat ut de flesta så det borde inte ta jättelång tid.

Har börjat göra min första surdeg! Borde kunna använda den om någon dag, spännande!

Och så har vi köpt en diskmaskin!!! Tjoho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0